Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

FPS przekazał PKP Intercity pierwsze dwa wagony restauracyjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
FPS przekazał PKP Intercity pierwsze dwa wagony restauracyjne
Fot. Aleksander Kędzierski
FPS H. Cegielski przekazał PKP Intercity pierwsze dwa wagony restauracyjne. Zostały przebudowane z wagonów pierwszej klasy i oznaczone typem 406A-40. 

Umowę na wykona przebudowę dziesięciu wagonów 1 klasy typu 145Ab na wagony restauracyjne wraz z ich zaawansowaną modernizacją podpisano w lutym 2019 roku. Jedynym podmiotem, który złożył ofertę w przetargu był FPS H. Cegielski. Wartość kontraktu to 61,3 mln zł.

Wagony przed przebudową posiadały przedziały menadżerskie (4 osobowe), które obecnie nie występują już w składach PKP Intercity. Według specyfikacji przetargu po przebudowie będą w całości przeznaczone do konsumpcji posiłków. Będą oczywiście klimatyzowane, w środku znajdzie się 12 stolików i 36 miejsc siedzących. Będą w nich także nadajniki wifi, pojawią się półki na których pozostawić będzie można bagaże. 

Według informacji PKP Intercity, pierwsze wagony z H. Cegielski FPS, zgodnie z podpisanym harmonogramem, miały być oddane w lipcu 2020 roku. Jak tłumaczą przedstawiciele producenta, uniemożliwiła to pandemia. - Mimo licznych trudności związanych z postępującą pandemią COVID-19, realizacja umowy odbywa się zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego. Pierwsze pojazdy zostaną niebawem przekazane PKP Intercity – informował nas kilka dni temu Jarosław Nowak, Kierownik Projektu w FPS Cegielski. Teraz pierwsze dwa wagony zostały w końcu przekazane przewoźnikowi, o czym poinformował profil Baza Wagonów Kolejowych. Potwierdziliśmy tą informację w spółce FPS. 

Dostawa nie zwiększy znacząco zasobów przewoźnika, bo konieczność przebudowy wagonów jest w dużej mierze skutkiem konieczności nagłego wycofania 6 wagonów restauracyjnych, z uwagi na ich uszkodzenia, dyskwalifikujące je z dalszej eksploatacji. To jedna z przyczyn okresowych braków wagonów tego typu w taborze przewoźnika.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5