FPS H. Cegielski przekazał PKP Intercity pierwsze dwa wagony restauracyjne. Zostały przebudowane z wagonów pierwszej klasy i oznaczone typem 406A-40.
Umowę na wykona przebudowę dziesięciu wagonów 1 klasy typu 145Ab na wagony restauracyjne wraz z ich zaawansowaną modernizacją
podpisano w lutym 2019 roku. Jedynym podmiotem, który złożył ofertę w przetargu był FPS H. Cegielski. Wartość kontraktu to 61,3 mln zł.
Wagony przed przebudową posiadały przedziały menadżerskie (4 osobowe), które obecnie nie występują już w składach PKP Intercity. Według specyfikacji przetargu po przebudowie będą w całości przeznaczone do konsumpcji posiłków. Będą oczywiście klimatyzowane, w środku znajdzie się 12 stolików i 36 miejsc siedzących. Będą w nich także nadajniki wifi, pojawią się półki na których pozostawić będzie można bagaże.
Według informacji PKP Intercity, pierwsze wagony z H. Cegielski FPS, zgodnie z podpisanym harmonogramem,
miały być oddane w lipcu 2020 roku. Jak tłumaczą przedstawiciele producenta, uniemożliwiła to pandemia. - Mimo licznych trudności związanych z postępującą pandemią COVID-19, realizacja umowy odbywa się zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego. Pierwsze pojazdy zostaną niebawem przekazane PKP Intercity – informował nas kilka dni temu Jarosław Nowak, Kierownik Projektu w FPS Cegielski. Teraz pierwsze dwa wagony zostały w końcu przekazane przewoźnikowi, o czym
poinformował profil Baza Wagonów Kolejowych. Potwierdziliśmy tą informację w spółce FPS.
Dostawa nie zwiększy znacząco zasobów przewoźnika, bo konieczność przebudowy wagonów jest w dużej mierze skutkiem konieczności nagłego wycofania 6 wagonów restauracyjnych, z uwagi na ich uszkodzenia, dyskwalifikujące je z dalszej eksploatacji. To jedna z przyczyn okresowych
braków wagonów tego typu w taborze przewoźnika.