FPS H. Cegielski wysyła na największe europejskie targi kolejowe odnowiony wagon Z1B dla PKP Intercity. Innotrans 2024 rozpocznie się 24 września.
Cegielski zajął się modernizacją wagonów Z1B na mocy umowy,
którą podpisał w październiku 2023 roku. Po bardzo wielu nieskutecznych próbach (przetargi ogłaszano przez 4 lata...) przywrócenia na tory tych względnie nowoczesnych wagonów PKP Intercity podpisało z FPS umowę na modernizację 26 wagonów klasy 2 serii Z1B oraz 6 Z1B PRM (do przewozu osób z niepełnosprawnościami). Osobną umowę podpisano też z ZNTK Mińsk Mazowiecki, który zmodernizuje 8 wagonów Z1A (klasy pierwszej). Wszystkie 40 sztuk odnowionyych wagonów ma trafić do PKP Intercity po 36 miesiącach od dnia podpisania umowy. Producenci mają więc jeszcze sporo czasu.
Efekt prac na pierwszym wagonie FPS H. Cegielski chce pokazać na targach Innotrans w Berlinie. – Planujemy tam zaprezentować wagon Z1B. Modernizację tych wagonów wykonujemy właśnie dla PKP Intercity – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Grzegorz Kucia, nowy prezes poznańskiego FPS.
Wbrew pozorom prezentacja odnowionego wagonu na targach może spotkać się ze sporym zainteresowaniem. Europejscy zamawiający coraz uważniej przyglądają się bowiem rynkowi odbudowy wagonów, które można było tanio kupić np. z Deutsche Bahn.