Spółka FPS Cegielski znacznie zwiększyła sprzedaż i zyski – donosi "Puls Biznesu". W 2020 roku przychody mają wzrosnąć o kolejne 50 procent, na co pozwoli m.in. dokapitalizowanie z Agencji Rozwoju Przemysłu.
Jak pisze "PB", należąca do Agencji Rozwoju Przemysłu Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski osiąknęła w 2019 roku zysk operacyjny na poziomie 9,68 mln zł i 2,7 mln zł zysku netto. To lepszy wynik niż rok wcześniej – w
2018 roku zysk netto wyniósł 832 tys. zł.
Jak zapowiada Małgorzata Rogalewicz, p.o. prezesa FPS Cegielski i dyrektor finansowa spółki w 2020 roku wyniki z pewnością będą dodatnie. Jeśli planów nie pokrzyżuje pandemia COVID-19, prognozowany jest wzrost EBITDA o 11 proc., do 33,9 mln zł, zysku operacyjnego do 28,9 mln zł, a zysku netto do 17,6 mln zł.
Przychody mają wzrosnąć o połowę
Jak czytamy, przychody poznańskiego producenta mają wzrosnąć o aż 100 mln zł (z 213 mln zł w 2019 r). Ponad 49 proc. przyniosą
wagony dla PKP Intercity na 200 km/h. Za 26,6 proc. sprzedaży będą natomiast odpowiadać
wagony specjalne, przeznaczone dla Ministerstwa Obrony Narodowej. W celu umożliwienia realizacji zleceń, Agencja Rozwoju Przemysłu wspomogła FPS Cegielski dokapitalizowaniem w wysokości 40 mln zł i pożyczkami w wysokości 165 mln zł. Prowadzone są rozmowy na temat kolejnych etapów finansowania obrotowego.
FPS Cegielski
zamierza wziąć udział w ogłoszonym właśnie przez PKP Intercity dialogu technicznym na dostawę składów piętrowych push-pull. Prowadzi też rozmowy o dostawach dla przewoźników zagranicznych. Uczestniczyła w dialogach technicznych, by zaoferować tramwaje na rynku niemieckim. Przygotowała również materiały techniczne do negocjacji w sprawie wagonów pasażerskich dla klienta z Włoch. Z powodu pandemii niektórzy zamawiający korygują jednak plany zakupowe i powstrzymują się z zamawianiem taboru - donosi "PB".
Hybrydy, piętrowe zespoły trakcyjne, prędkość 250 km/h i wodór
Jak czytamy, FPS Cegielski realizuje także programy badawczo-rozwojowe, których celem jest unowocześnienie i poszerzenie gamy produktów. Dotyczą m.in. prac konstrukcyjnych nad specjalistycznymi wagonami dla rynku obronnego i cywilnymi, pasażerskimi, zgodnymi z unijnymi normami TSI, a także wprowadzenia na rynek nowych wagonów restauracyjnych i pojazdów dwunapędowych (spółka już
dawno miała zaprezentować swój pojazd FPS Plus).
Wyzwaniem jest według sprawozdania firmy opracowanie ofert technicznych dla zespołów trakcyjnych w wersji jedno- i dwupokładowej, przeznaczonych do ruchu regionalnego, oraz pojazdów konwencjonalnych i typu push-pull, służących do przewozu pasażerów z prędkością do 250 km/h w ruchu dalekobieżnym. W sprawozdaniu z działalności wymieniono też przygotowanie modernizacji lokomotywy SM42 wyposażonej w ogniwa wodorowe