Wczoraj poinformowaliśmy, że Newag Gliwice dostarczy pięć nowych lokomotyw elektrycznych Dragon dla Freightliner PL. To będą pierwsze elektrowozy Newagu z dodatkowym silnikiem spalinowym.
W piątek podpisana została trójstronna umowa warunkowa między Newagiem Gliwice, Freightliner Polska a instytucją finansującą ING Lease Polska na dostawę pięciu nowych sześcioosiowych lokomotyw E6DCF-DP Dragon.
Wartość kontraktu 17,5 mln euro netto. Pierwsze trzy sztuki mają dotrzeć do przewoźnika na koniec maja 2016 r. Kolejne dwie mają być dostarczane co miesiąc. Umowa wejdzie w życie, jeśli do końca tygodnia wszystkie strony wypełnią formalności.
– Podpisana umowa to kolejny krok do wejścia z naszymi lokomotywami na rynki zachodnie. Zaufanie, jakim obdarzyła nas Grupa Freightliner – wiodący niezależny operator kolejowy w Europie – dowodzi słuszności naszej strategii rozwoju – mówi Bartosz Krzemiński, prezes Newagu Gliwice.
FPL: Dobre perspektywy rynku
– Transakcja jest dowodem na to, że Grupa Freightliner wysoko ocenia perspektywy polskiego rynku kolejowego. To kolejna, wielomilionowa inwestycja wpisująca się w nasze hasło „solidność w standardzie”, czyli strategię dostarczania klientom efektywnych rozwiązań logistycznych przy zachowaniu najwyższej dbałości o jakość i bezpieczeństwo – komentuje Konstantin Skorik, prezes Freightliner PL.
– Z pełnym przekonaniem inwestujemy w tabor produkowany przez polską firmę z tradycjami, która jest w stanie dostarczyć produkt na światowym poziomie. Wierzymy, że wraz z postępującym procesem modernizacji polskiej sieci kolejowej wzrastać będzie rola nowoczesnego i innowacyjnego taboru – dodaje.
Zdecydowała ekonomia i niezawodność
Zamówione przez Freightliner PL Dragony to 6-osiowe lokomotywy o mocy 5 MW, przystosowane do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze nawet powyżej 4 tys. ton. Wyposażone będą w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 520 kW, umożliwiający obsługę klientów również na niezelektryfikowanych końcówkach linii oraz na bocznicach bez wykorzystywania dodatkowych lokomotyw manewrowych (tzw. last mile). Dlaczego przewoźnik zdecydował się na zakup akurat w Newagu?
– Dragony charakteryzują się siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem oraz przede wszystkim bezawaryjnością. Dlatego będą stanowiły doskonałe uzupełnienie naszego obecnego taboru – opowiada Wojciech Jurkiewicz, dyrektor zarządzający Freightliner PL. Trzon taboru trakcyjnego przewoźnika stanowią w Polsce spalinowe sześcioosiowe lokomotywy typu JT42CWRM klasy 29 EMD produkcji Electro-Motive Diesel Inc. USA, znane pod brytyjskim oznaczeniem Class66.
Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Oficjalnym partnerem wydarzenia są Koleje Ukraińskie (UZ) - podczas konferencji będzie można nawiązać kontakt z ukraińskim rynkiem taborowym.
Więcej na temat konferencji.