Nasz Czytelnik wykonał fotorelację z ostatniego przejazdu szynobusu w dniu 10 grudnia 2011 na linii nr 360 łączącej Leszno z Jarocinem. Zapraszamy do oglądania - oraz dyskusji.
Linię kolejową nr 360 łączącą Jarocin z Kąkolewem, oraz fragment linii nr 14 łączącej Leszno przez Kąkolewo z Ostrowem Wlkp., otwarto dnia 01 października 1888 roku. Do roku 2001 po linii 360 kursowało od 4 do 5 par pociągów składających się z lokomotywy SP42 i dwóch wagonów Bh. Od 2001 roku, kiedy samorządy wojewódzkie przejęły odpowiedzialność za połączenia regionalne, wprowadzono tylko dwie pary pociągów z groźbą ich zawieszenia. Zawieszenie kursowania pociągów nie ominęło linii, które nastąpiło w 2003 roku na około rok. W 2004 roku w związku zwiększeniem ilości posiadanych szynobusów przez urząd wojewódzki, przywrócono ruch pociągów na tej linii. Jednak nie przywrócono już na wcześniej zamkniętej linii radiołączności pociągowej co skutkowało ograniczeniem prędkości do 50km/h.
W dniu 10 grudnia 2011 roku po linii nr 360 na pociągu nr KW79222 z Leszna do Jarocina i KW79229 z Jarocina do Leszna przejechał ostatni raz autobus szynowy. Pociągi te obsługiwał szynobus SA105-001. Pojazd ten o historycznym znaczeniu, był pierwszym nabytym przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki do wykonywania obsługi pasażerów mniejszym kosztem na liniach o małym potoku podróżnych. Teraz przypadła mu rola zakończenia obsługi linii nr 360.
W fotorelacji przedstawiono zdjęcia z ostatniego przejazdu pociągu nr KW79222 z Leszna do Jarocina w dniu 10.12.2011. Obecnie funkcje stacji na linii 360 oprócz Jarocina i Kąkolewa pełniła tylko stacja Gostyń. Pozostałe stacje zostały przemianowane na przystanki osobowe. Jeśli ktoś chciałby się podzielić uwagami na temat linii nr 360 zapraszam do dyskusji.
Ostatni dzień kursowania pociągów na trasie Leszno – Gostyń – Jarocin - fotorelacja