Partnerzy serwisu:
Nasze konferencje

Forum Bezpieczeństwa Kolejowego: 1/3 podkładów do wymiany

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

NASZE KONFERENCJE
Forum Bezpieczeństwa Kolejowego: 1/3 podkładów do wymiany
W 2011 r. na sieci PKP PLK znajdowało się aż 7 tys. ograniczeń prędkości. Większość z nich spowodowana była złym stanem nawierzchni dróg kolejowych, których najsłabszym elementem pozostają podkłady kolejowe.

Spośród 59,5 mln podkładów kolejowych aż 29,7 mln stanowią podkłady strunobetonowe, 20 mln - z drewna drzew iglastych, 5,3 mln - drewna drzew liściastych, a 4,7 mln - inne.

Zgodnie ze stanem na koniec 2011 r. około 31,2 proc. podkładów kolejowych było eksploatowanych po okresie żywotności. W tym około 70,4 proc. podkładów iglastych stanowiących 36,2 proc. wszystkich podkładów używanych w Polsce. Oznacza to, że niemal 9 tys. km torów należałoby już wymienić tylko z tego powodu.

Zły stan infrastruktury oraz sposoby na poprawę tej sytuacji to główne problemy, które zostaną podjęte podczas Forum Bezpieczeństwa Kolejowego, które odbędzie się w dniach 20-21 lutego 2013 r. w Warszawie. Organizatorem jest ZDG TOR, a partnerami: PKP Polskie Linie Kolejowe, Urząd Transportu Kolejowego, Instytut Kolejnictwa, Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych, Forum Kolejowe - Railway Business Forum oraz CS Szkolenie i Doradztwo. Patronat honorowy nad Forum objęło Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Temat bezpieczeństwa na kolei powraca na łamy ogólnopolskich mediów niejako przy okazji kolejnych wydarzeń związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego, zazwyczaj gdy dochodzi do wypadku lub katastrofy na torach. Tymczasem nacisk na zapewnianie bezpieczeństwa w transporcie szynowym nie powinno mieć wymiaru doraźnego. Forum Bezpieczeństwa Kolejowego poświęcone będzie tematyce podejścia zarówno technicznego, jak i prawnego do tych kwestii.

Podjęte zostaną również tematy:
- rozwiązań technicznych zwiększających bezpieczeństwo,
- oceny i kontroli faktycznego poziomu bezpieczeństwa w firmach kolejowych,
- nowe metody wykrywania i ograniczania zagrożeń w infrastrukturze kolejowej,
- koordynacji zarządzania bezpieczeństwa i oceny ryzyka w infrastrukturze kolejowej,
- bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych,
- ryzyka wynikającego z działań osób postronnych,
- oceny ryzyka w transporcie kolejowym,
- szkoleń na symulatorach,
- utrzymania taboru w świetle uregulowań unijnych,
- porównywania doświadczeń i prezentacji case studies.

Wśród prelegentów, którzy wystąpią w trakcie Forum znaleźli się: Marek Pawlik (Instytut Kolejnictwa, przewodniczący Rady Programowej Forum), Krzysztof Dyl (prezes Urzędu Transportu Kolejowego), prof. Henryk Bałuch (Instytut Kolejnictwa), Jan Raczyński (prezes SITK o. w Łodzi), Andrzej Pawłowski (członek zarządu PKP PLK), Włodzimierz Kiełczyński (dyrektor Biura Bezpieczeństwa PKP PLK), Józef Hałyk (komendant główny SOK), Tadeusz Ryś (przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych), Ryszard Węcławik (dyrektor Działu Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego, ZDG TOR), Krzysztof Baczyński (ekspert, ZDG TOR), Janusz Czarnocki (prezes CS Szkolenie i Doradztwo).

Więcej informacji na temat Forum, szczegółowy program i formularz rejestracyjny - tutaj.


\

\

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Infrastruktura krytyczna: Od ERTMS po schrony – jest wiele do zrobienia

Infrastruktura

Infrastruktura krytyczna: Od ERTMS po schrony – jest wiele do zrobienia

Roman Czubiński 19 sierpnia 2024

Ruszyła VIII edycja konkursu UTK „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”

Prawo i polityka

Spękania podkładów kolejowych – o czym świadczą?

Infrastruktura

Rośnie produkcja drewnianych podkładów w USA

Infrastruktura

Rośnie produkcja drewnianych podkładów w USA

Piotr Kumelowski, Rynek Kolejowy 25 grudnia 2015

Zobacz również:

Infrastruktura krytyczna: Od ERTMS po schrony – jest wiele do zrobienia

Infrastruktura

Infrastruktura krytyczna: Od ERTMS po schrony – jest wiele do zrobienia

Roman Czubiński 19 sierpnia 2024

Ruszyła VIII edycja konkursu UTK „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”

Prawo i polityka

Spękania podkładów kolejowych – o czym świadczą?

Infrastruktura

Rośnie produkcja drewnianych podkładów w USA

Infrastruktura

Rośnie produkcja drewnianych podkładów w USA

Piotr Kumelowski, Rynek Kolejowy 25 grudnia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5