Zielone pociągi Flixtrain od 20 maja powrócą na tory. Przewoźnik w ciągu kolejnego miesiąca ma nie tylko przywrócić połączenia, ale i znacznie rozbudować swoją sieć.
Flixtrain, konkurent Kolei Niemieckich (Deutsche Bahn),
powraca do gry po zawieszeniu kursów w listopadzie – informuje Niemiecka Agencja Prasowa (dpa). – Chcemy zaoferować ogólnokrajową, alternatywną możliwość podróży po kraju i połączyć wszystkie duże aglomeracje – powiedział szef firmy André Schämmlein. Latem po torach poruszać się będzie 9 zielonych składów.
To tylko skromna, ale zawsze konkurencja – DB użytkuje bowiem około 300 jednostek ICE, a na kolejne miesiące przewidziane są
kolejne dostawy zamówionych składów ICE4.
Flixtrain powraca 20 maja na linie Hamburg – Kolonia i Berlin – Kolonia. Na czerwiec planowane jest przywrócenie linii Berlin – Sztutgart. Od 27 maja Flixtrain wykonywać będzie dziennie nawet do ośmiu kursów na linii Lipsk – Berlin – Hamburg. Co ciekawe, ICE jeżdżą tu średnio co pół godziny. Po raz pierwszy pociągi przewoźnika zawitają do Bawarii. Od 17 czerwca ruszy nocne połączenie Hamburg – Berlin – Norymberga – Monachium, w którym znajdą się jednak jedynie wagony z miejscami do siedzenia. Dzień później wystartują codzienne kursy Monachium – Augsburg – Aschaffenburg – Frankfurt.
Przewoźnik chwali się, że jego sieć będzie teraz dwukrotnie większa niż przed pandemią:
rys. Flixtrain
Podobnie jak w przypadku połączeń autobusowych, również w wypadku połączeń kolejowych Flixmobility nie posiada własnych pociągów, a odpowiada za ich organizację i sprzedaż. Samo przeprowadzanie przewozów zabezpieczają partnerzy.