99,8 proc. – to najnowszy wskaźnik niezawodności Flirtów eksploatowanych przez PKP Intercity i Łódzką Kolej Aglomeracyjną. – Zawsze dążymy do stu procent – deklaruje Christian Spichiger ze Stadlera. Dostępne dane wskazują, że Flirty produkowane w siedleckim zakładzie firmy należą do najbardziej niezawodnych pojazdów nie tylko w Polsce, ale i w Europie.
20 Flirtów eksploatowanych przez PKP Intercity przejechało od grudnia 2015 roku już 2,7 mln km. Można założyć, że w tym czasie wyeliminowane zostały już wszystkie dolegliwości „wieku dziecięcego”. Widać to po najnowszych danych: wskaźnik niezawodności wyniósł w tym okresie 99,8 proc. a dostępności 98 proc.
Wyniki wydają się bardzo dobre, ale o tym, że mogą być jeszcze lepsze, świadczą wskaźniki 20 Flirtów eksploatowanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną (ŁKA), gdzie po przejechaniu, od czerwca 2014 roku 3,1 mln km, poziom 99,8 proc. został osiągnięty zarówno pod względem niezawodności, jak i dostępności.
– Nasze składy mają być najbardziej niezawodnym taborem na polskich i europejskich torach – to cel, którego się trzymamy. Dlatego tak dużą wagę przykładamy do jakości i najnowszych, ale dobrze sprawdzonych technologii. Duże znaczenie ma także bogate doświadczenie w utrzymaniu taboru, bo to właśnie fakt, że sami prowadzimy serwis wyprodukowanych pojazdów, w znacznej mierze przekłada się na ich bardzo dobre wskaźniki gotowości. Pod tym względem zawsze dążymy do poziomu 100 proc. To nasza przewaga konkurencyjna, dzięki której wygrywamy największe europejskie przetargi, w których standardem jest to, że zamawiający oczekują wysokiej niezawodności, dostępności oraz niskich kosztów eksploatacji w całym cyklu życia pojazdu – mówi Christian Spichiger, wiceprezes wykonawczy w oddziale Europa Centralna, odpowiedzialny za rozwój Stadlera w Polsce.
Obecnie w zakładzie Stadlera w Siedlcach produkowane są najnowszej generacji pojazdy Flirt3, które poza najwyższym poziomem jakości i bezpieczeństwa, cechują się także niskim zużyciem energii, co w połączeniu z niezawodnością przekłada się na niskie koszty całościowej eksploatacji. W Polsce od 2009 roku eksploatowane są także Flirty pierwszej generacji, użytkowane przez Koleje Mazowieckie (10 pojazdów) i Koleje Śląskie (4 pojazdy) – w przypadku tego taboru współczynnik gotowości technicznej także utrzymuje się na wysokim poziomie.
– Zakład w Siedlcach produkuje najwyższej jakości pojazdy, dlatego wygrywamy przetargi nie tylko w Polsce, ale także w Holandii, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech i innych krajach. W efekcie jesteśmy największym polskim eksporterem taboru kolejowego. Realizujemy dalsze inwestycje w Siedlcach, chcemy dalej rozwijać zakład i liczbę krajowych dostawców oraz wygrywać kolejne przetargi w Polsce, która jest dla nas bardzo ważnym rynkiem – dodaje Christian Spichiger.
Łącznie z siedleckiego zakładu, który powstały w 2007 roku, wyjechało już 265 pociągów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.