Koleje Szwajcarskie podpisały kolejną już umowę na zakup zespołów trakcyjnych Flirt. Chodzi o rozszerzenie kontraktu na 33 jednostki Flirt Evo w wielkim zleceniu, w ramach którego Stadler może zbudować nawet 510 pojazdów.
Jak podaje Stadler Rail, SBB uruchomiły kolejną opcję kontraktu na produkcję i dostawę do 33 nowych zespołów trakcyjnych Flirt Evo. To część największego przetargu w historii szwajcarskiej kolei na dostawę do 510 jednopokładowych zespołów trakcyjnych. Flirty będą budowane w zakładzie produkcyjnym Stadlera w Bussnang w Szwajcarii.
Olbrzymi kontrakt w kraju pochodzenia Stadlera
Podpisując pierwszą umowę ramową, Stadler otrzymał zlecenie wyprodukowania 286 zespołów trakcyjnych w ramach wstępnego zamówienia w 2022 r. Zaledwie półtora roku później Stadler zaprezentował pierwszy pojazd, który był efektem transakcji.
Od końca 2030 roku (do tego czasu Stadler ma czas na homologację pojazdów we Francji) zespoły trakcyjne mają kursować między północno-zachodnimi kantonami Szwajcarii a Alzacją we Francji, oferując połączenia regionalne co 30 minut.
– Jesteśmy dumni, że możemy rozszerzyć usługi kolejowe do Francji dzięki naszemu sprawdzonemu, najlepiej sprzedającemu się modelowi Flirt. Podpisanie tej opcji kontraktowej stanowi znaczący krok naprzód w transporcie transgranicznym – powiedział Peter Spuhler, prezes zarządu Stadlera.
Homologacja we Francji. Do czterech ezetów w ramach jednego pociągu!Ezety będą posiadać dwa zintegrowane systemy bezpieczeństwa, zapewniające działanie zarówno na terenie Szwajcarii, jak i Francji (dzięki systemowi Guardia,
z którego korzystają m.in. Koleje Mazowieckie). We Francji pojazdy będą mogły kursować w zestawie trzech jednostek, a w Szwajcarii – w czterech, przy czym możliwe będzie dołączenie do nich także innej jednostki (innego typu) Stadlera! Przyczyni się to do ich elastycznego wykorzystania.
Każdy pojazd będzie mógł pomieścić łącznie 146 pasażerów na miejscach siedzących lub 292 w trakcji podwójnej. Ta konkretna część zamówienia opiewa na Flirty trójczłonowe, przy czym jego większość to pojazdy o większej pojemności – czteroczłonowe.