W grudniu 2018 roku zakończył się okres 3-letniej gwarancji 20 pociągów typu Flirt należących do PKP Intercity. Przez ten czas pojazdy przejechały łącznie 20 milionów kilometrów – to tak jakby okrążyły Ziemię prawie 500 razy. Na pokładzie składów podróżowało ponad 11,2 milionów pasażerów – informuje Stadler.
Flota 20 pociągów Flirt zakupionych przez PKP Intercity w 2013 roku w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 pokonała już ponad 20 milionów kilometrów, co daje średnio milion kilometrów na pojazd. W przetargu na zakup jednostek przewoźnik zawarł również usługę utrzymania floty, która jest realizowana przez firmę Stadler. Takie rozwiązanie gwarantuje operatorowi profesjonalny serwis za z góry ustaloną cenę, zaś producent dba o to, aby wyprodukowane przez niego pojazdy jak najlepiej służyły przewoźnikowi i pasażerom, będąc jednocześnie jego wizytówką na torach – informuje producent.
Pojazdy Flirt PKP Intercity wyjechały na szlaki w grudniu 2015 roku i szybko zdobyły sympatię pasażerów. Obsługują trasy dalekobieżne, takie jak Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) czy Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca ubiegłego roku pociągi przewiozły łącznie 11,2 milionów podróżnych, z czego ponad 2 mln stanowili studenci, blisko milion dzieci i ponad 900 tys. seniorzy. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Olsztynem i Warszawą, Krakowem i Łodzią oraz z Bydgoszczy do stolicy. 51% pasażerów kupiło swój bilet w kasie, 42% dokonało transakcji przez internet lub aplikację mobilną.
– Pociągi Flirt zapewniają wygodną podróż w dobrej cenie. Pasażerowie doceniają komfort nowoczesnych składów – czas podróży wykorzystują na pracę na komputerze, korzystanie z internetu czy relaks z książką w komfortowym fotelu – podsumowuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity w informacji prasowej.
Firma Stadler, która prowadzi usługę utrzymania floty PKP Intercity, wykonała w tym okresie 1444 przeglądy planowej obsługi technicznej. – Cieszymy się, że nasze pojazdy tak dobrze sprawdzają się na trasach dalekobieżnych. Nasz doświadczony zespół serwisowy dba o to, by pociągi były zawsze dobrze przygotowane do wyjazdu w trasy. Dzięki dobrej współpracy z przewoźnikiem realizujemy nasz cel z korzyścią dla pasażerów – mówi Paweł Gręda, szef serwisu Stadlera w Polsce.
Jak czytamy w informacji producenta, wyprodukowane w siedleckim zakładzie pojazdy Flirt to pociągi bardzo dobrze wyciszone i wygodne. Posiadają bezstopniowe przejścia, ergonomicznie zaprojektowane przedziały wielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych, dostęp do Wi-Fi, przedziały barowe, nowoczesne toalety oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, zapewniając wysoki komfort podróży. Pojazdy spełniają także najwyższe normy bezpieczeństwa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.