Do końca roku zakończy się proces przebudowy Flirtów, które Stadler dostarczył PKP Intercity w 2015 roku. Pojazdy przechodzą zmiany w aranżacji przedziałów rowerowych.
Na nieprawidłowości przy zabudowie wieszaków na rowery w 20 Flirtach należących do PKP Intercity, dostarczonych w końcówce 2015 roku, zwrócił uwagę Urząd Transportu Kolejowego.
Większe rowery zawieszone na wieszakach bardzo utrudniały przemieszczanie się pasażerów przez wagon z miejscami dla jednośladów, a przejazd wózka z przekąskami i napojami był niemal niemożliwy. Dlatego PKP Intercity zdecydowało się zlecić jego przebudowę.
Przestrzeń dla rowerów przebudowana– W piętnastu pojazdach serii ED160 dostarczonych w 2015 roku została wprowadzona zmiana w aranżacji przestrzeni przeznaczonej do przewozu rowerów. Do końca tego roku planowane jest zakończenie prac na pozostałych jednostkach serii ED160 – dowiedzieliśmy się w PKP Intercity.
Jak teraz wygląda ta przestrzeń? Rowery nadal wieszamy na wieszakach, tak jak poprzednio, ale same wieszaki są znacznie prostsze i usytuowane bliżej ścian pojazdu (o około 15 cm), przez co przemieszczanie się pasażerów jest łatwiejsze. Zniknęły jednak rozkładane miejsca siedzące, choć teraz i tak nie ma to większego znaczenia, w związku z tym że na Flirty nie ma sprzedaży biletów na takie rozkładane siedziska (nie wliczają się one do miejsc siedzących stałych). Warto podkreślić, że z punktu widzenia rowerzystów usytuowanie przedziału rowerowego we Flirtach (wszystkie stojaki są w jednym miejscu) i tak jest znacznie lepsze niż to w Pendolino czy Dartach i o cały rząd wartości przekracza to, co zaoferowano pasażerom
w zmodernizowanych ED74.Internet we Flirtach... bywaPrzy okazji podróży przebudowanym ED160 zwróciliśmy uwagę na… działający bezprzewodowy internet (w egzemplarzu 005), pomimo tego, że ani w 20 Dartach ani w 20 Flirtach tej usługi nie ma od lat, a PKP Intercity wciąż nie doprowadziło do likwidacji uciążliwego problemu.
– Obecnie
prowadzone jest rozpoznanie rynku w celu określenia możliwych technicznie rozwiązań i kosztu poprawy standardu istniejącej infrastruktury bezprzewodowego internetu – odpowiedziało PKP Intercity, nie wyjaśniając, dlaczego z internetu mogliśmy korzystać.
Z kolei Stadler odpowiada, że to PKP Intercity odpowiada od samego początku za sprawność nadajników Wi-Fi (nie są one objęte umową serwisową ze Stadlerem).
Przypomnijmy, że kolejne Flirty, z zamówienia na 12 pojazdów, wyjadą na polskie tory już 29 października. O tym, jakie połączenia obsłużą,
piszemy tutaj.