Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirt dla PKP IC z dopuszczeniem do eksploatacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/Stadler

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirt dla PKP IC z dopuszczeniem do eksploatacji
Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla elektrycznego zespołu trakcyjnego Flirt 3 serii ED160 wyprodukowanego dla PKP Intercity.

Jak przypominaliśmy w piątek, do końca roku Stadler i Pesa muszą dostarczyć PKP Intercity po 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jeszcze tego samego dnia dokumenty dopuszczające do eksploatacji pierwszego Darta otrzymała Pesa. Dokumenty z urzędu, datowane na 30 października, otrzymał już także Stadler.

– Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla typu pojazdu kolejowego dla elektrycznego zespołu trakcyjnego Flirt 3 serii ED160 wyprodukowanego dla PKP Intercity – poinformowała „RK" rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska. Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji obowiązuje na całej infrastrukturze kolejowej PKP PLK, bez ograniczeń, z prędkością maksymalną 160 km/ h.

– Otrzymanie zezwolenia do eksploatacji dla pojazdu Flirt 3 dla PKP Intercity to kolejny kamień milowy, a zarazem ostatnia faza tego ambitnego projektu. To potwierdzenie, że pojazd jest gotowy do przewozu podróżnych na wszystkich liniach kolejowych w Polsce. Bardzo się cieszymy, że pasażerowie już od grudnia będą mogli podróżować tymi nowoczesnymi, komfortowymi składami – skomentował Christian Spichiger, prezes Stadler Polska.

Wyprodukowali już prawie wszystkie

Jak informuje Jarosińska, realizacja projektu dla PKP Intercity dobiega końca. Aktualnie gotowych jest 19 z 20 składów. 10 pojazdów przeszło techniczne odbiory końcowe. Uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji oznacza możliwość dokonania ostatecznego, formalnego odbioru floty.

Pojazdy Flirt 3 dla PKP Intercity to trzecia generacja znanych i lubianych w całej Europie elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt w wersji dalekobieżnej. Charakteryzują się bogatym i komfortowym wyposażeniem wnętrz, które zapewnia wysoki komfort podróży na długich trasach. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy oferujące 360 miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Pociągi są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację.

Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zostały zastąpione przez elektroniczne wyświetlacze, na których prezentowane będą komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz Wi-Fi. Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności ruchowej – są  wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z obu stron pociągu, wydzielone miejsce dla osób poruszających się na wózkach, a także przystosowaną toaletę. Do dyspozycji podróżnych jest przedział barowy.  Dla personelu pociągu przygotowano wagon socjalny z miejscem do odpoczynku i łazienką z prysznicem. Nasze wrażenia z przejazdu przeczytasz tutaj.

Od grudnia dla pasażerów

Nowy tabor jest przystosowany do prędkości 160 km/h. Pojazdy będą włączane do eksploatacji od grudnia 2015 na trasach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Przewoźnik nie kryje, że od grudnia w ruchu może być znacznie więcej Flirtów niż Dartów.

Wszystkie pojazdy dla PKP Intercity powstały w siedleckim zakładzie firmy Stadler przy zaangażowaniu lokalnych pracowników, a także przy udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „Stadler – wyprodukowano w Siedlcach”. Wartość kontraktu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem taboru, obejmuje również jego serwis przez kolejnych 15 lat.
 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Michał Szymajda 04 lipca 2023

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Kolejne akumulatorowe Flirty pojadą w Niemczech

Tabor i technika

Kolejne akumulatorowe Flirty pojadą w Niemczech

Michał Szymajda 18 lutego 2022

Zobacz również:

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Michał Szymajda 04 lipca 2023

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Kolejne akumulatorowe Flirty pojadą w Niemczech

Tabor i technika

Kolejne akumulatorowe Flirty pojadą w Niemczech

Michał Szymajda 18 lutego 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5