Partnerzy serwisu:
Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

W zakładach Stadlera w Siedlcach aktualnie finalizowane są prace związane z realizacją trzeciej transzy zamówienia na pojazdy typu Flirt dla holenderskiej Arrivy. Pojazdy te charakteryzuje zaskakuje wnętrze i historia wdrażania systemu ETCS niezbędnego do obsługi połączeń obsługujących międzynarodowe linie regionalne.

W roku 2016 Arriva i Stadler podpisały umowę na dostawę 36 Flirtów do obsługi połączeń w holenderskim regionie Limburga. Pojazdy miały być wykorzystywane także do obsługi tras przez Niemcy i Belgię co, oznaczało konieczność wdrożenia systemu ETCS. To zadanie nie okazało się jednak takie łatwe.

ETCS dla Arrivy

W tym roku Stadler poinformował, że pomyślnie zakończono homologację systemu ETCS instalowanego na pokładach wszystkich 36 zamówionych przez Arrivę Flirtów. Zastosowany został system Guardia znany m.in. z pojazdów dostarczanych do Kolei Mazowieckich.

W efekcie składy Arrivy mogą teraz obsługiwać bezpośrednie połączenia w ruchu regionalnym przez trzy kraje. Będzie można podróżować pomiędzy Liège w Belgii, do Akwizgranu w Niemczech przez holenderskie Maastricht.

Nietypowe wnętrze

W składach dla Arrivy niewielką część składu przeznaczono na przestrzeń Klasy 1. Znajdziemy tu duże wygodne fotele w kolorze szarym z jasnożółtymi i bardzo szerokimi zagłówkami. Pomiędzy częścią z nich zamontowane zostały rozkładane stoliki, które pozwalają np. na wygodną pracę z komputerem – są nieco większe niż te, które znamy z Pendolino.

W klasie 2 znajdziemy dość standardowe fotele wykończone niebieską tapicerką. Zagłówki są nieco mniejsze, obicie mniej przyjemne, a podłokietniki uproszczone i niedające się podnieść.

W środkowej części składu zamontowano dwie długie i zaokrąglone po obu końcach kanapy znajdujące się naprzeciwko siebie. Uzyskano dzięki temu przestrzeń, w której pasażerowie mogą siedzieć naprzeciwko siebie – wydaje się, że to może być dobre rozwiązanie dla większych grup. Kanapy nie maja jednak zagłówków ani podłokietników – nie każdy lubi takie rozwiązania znane głównie ze składów metra.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Michał Szymajda 21 grudnia 2023

Zbudowany w Polsce Flirt dla Serbii testowany w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Zobacz również:

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Michał Szymajda 21 grudnia 2023

Zbudowany w Polsce Flirt dla Serbii testowany w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5