Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirt Akku zaprezentowany na Innotrans [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Niemiecki region Szlezwig-Holsztyn zamówił aż 55 bateryjne dwuczłonowe zespoły trakcyjne. Wkrótce w regionie spalinowych pojazdów regionalnych już nie będzie.

Pierwszy z 55 bateryjnych Flirtów Akku był prezentowany na targach Innotrans 2022. Pojazdy mają być używane na sieci północnych i północnozachodnich Niemiec od połowy 2023 roku. Będą wyposażone w klasyczny pantograf, aby mogły korzystać z sieci trakcyjnej. Za jej pomocą będzie możliwość ładowania baterii litowo-jonowych, które w pojeździe umieszczono dosłownie wszędzie tam, gdzie było można – pod podłogą i na dachu. Baterie będą ładowane także energią pochodzącą z hamowania pojazdu.

Co istotne, Stadler, poza pojazdami, zapewni usługę utrzymania przez aż 30 lat, co prawdopodobnie oznacza ich obsługę do końca okresu ich eksploatacji.

Akku, podobnie jak inne Flirty, ma aluminiową konstrukcję. W pojeździe jest 216 miejsc, z których 123 jest siedzących. Pasażerowie Flirta z północnych Niemiec będą podróżować bardzo wygodnie. Przygotowano dla nich wygodne siedzenia, jest niewielki przedział pierwszej klasy ze skórzanymi fotelami. We Flircie jest sporo miejsca dla pasażerów stojących, a także przemyślana przestrzeń do przewozu wózków dziecięcych i rowerów, a także dla osób o ograniczonej mobilności. Wnętrze przygotowano w ciekawych kolorach. Jest szaro-niebiesko-turkusowe. Zabudowano bardzo czytelne tablice informacji pasażerskiej.

Więcej o Flircie Akku, który ustanowił rekord przejazdu na samych bateriach, piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Innotrans 2022. Newag zaprezentował hybrydę z superkondensatorem

Tabor i technika

Zobacz również:

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Innotrans 2022. Newag zaprezentował hybrydę z superkondensatorem

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5