Niemiecki region Szlezwig-Holsztyn zamówił aż 55 bateryjne dwuczłonowe zespoły trakcyjne. Wkrótce w regionie spalinowych pojazdów regionalnych już nie będzie.
Pierwszy z 55 bateryjnych Flirtów Akku był prezentowany na targach Innotrans 2022. Pojazdy mają być używane na sieci północnych i północnozachodnich Niemiec od połowy 2023 roku. Będą wyposażone w klasyczny pantograf, aby mogły korzystać z sieci trakcyjnej. Za jej pomocą będzie możliwość ładowania baterii litowo-jonowych, które w pojeździe umieszczono dosłownie wszędzie tam, gdzie było można – pod podłogą i na dachu. Baterie będą ładowane także energią pochodzącą z hamowania pojazdu.
Co istotne, Stadler, poza pojazdami, zapewni usługę utrzymania przez aż 30 lat, co prawdopodobnie oznacza ich obsługę do końca okresu ich eksploatacji.
Akku, podobnie jak inne Flirty, ma aluminiową konstrukcję. W pojeździe jest 216 miejsc, z których 123 jest siedzących. Pasażerowie Flirta z północnych Niemiec będą podróżować bardzo wygodnie. Przygotowano dla nich wygodne siedzenia, jest niewielki przedział pierwszej klasy ze skórzanymi fotelami. We Flircie jest sporo miejsca dla pasażerów stojących, a także przemyślana przestrzeń do przewozu wózków dziecięcych i rowerów, a także dla osób o ograniczonej mobilności. Wnętrze przygotowano w ciekawych kolorach. Jest szaro-niebiesko-turkusowe. Zabudowano bardzo czytelne tablice informacji pasażerskiej.
Więcej o Flircie Akku, który ustanowił rekord przejazdu na samych bateriach,
piszemy tutaj.