Stadler ustanowił rekord, który został oficjalnie udokumentowany w Księdze Rekordów Guinnessa, Podczas jazdy na trasie Berlin-Gesundbrunnen – Warnemünde, akumulatorowy Flirt osiągnął zasięg dokładnie 224 kilometrów. Miało to miejsce przy ujemnej temperaturze i przy opadach śniegu.
Trójwagonowy akumulator Flirt, użyty do rekordowego przejazdu, jest rozwijany przez Stadlera od 2016 roku.
Dwa lata później pojazd został dopuszczony do ruchu przez Niemiecki Federalny Urząd Kolei. Od tego czasu Flirt Akku przejechał około 15 000 kilometrów w trybie wyłącznie bateryjnym.
– Zaprojektowaliśmy i obliczyliśmy pojazd na zasięg operacyjny 80 kilometrów, w zależności od wymagań trasy danej sieci. Podczas różnych wyjazdów w celu przetestowania technologii udało nam się jednak osiągnąć znacznie wyższe zasięgi, dzięki czemu odważyliśmy się pobić rekord świata, nawet w zimowych temperaturach. Ponadto pojazd musiał przejść różne scenariusze podczas testu, takie jak nadrobienie nieplanowanych opóźnień – powiedziała Evelyn Thiel, kierownik projektu technicznego Flirta Akku.
– Jesteśmy bardzo dumni z tego z pobicia rekordu Guinnessa, a także z tego, że osiągnęliśmy ten wynik w trudnych dla akumulatorów warunkach pogodowych, takich jak mróz i opady śniegu (...) Jako lider rynku i technologii w dziedzinie technologii akumulatorów do pojazdów szynowych, decyzja o pobiciu rekordu była logiczną konsekwencją – powiedział dr. Ansgar Brockmeyer, zastępca dyrektora generalnego firmy Stadler, podkreślając, że próby użycia akumulatorów do napędu pojazdów Stadlera były prowadzone już 75 lat temu.
W 2019 roku Stadler sprzedał pierwsze 55 akumulatorowych Flirt, które będą pracować
w regionie Szlezwik-Holsztyn na północy Niemiec. Kolejne zamówienie
na 44 akumulatorowe pojazdy złożyło DB Regio w listopadzie 2021 roku. Stadler buduje również pierwszego w swojej historii
zasilanego wodorem Flirta dla San Bernardino w USA.