Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirt Akku testowany w Lipsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirt Akku testowany w Lipsku
Fot. ms
Przed dwoma tygodniami po raz pierwszy tunelem średnicowym kolei podmiejskiej w Lipsku przejechał pociąg bateryjny. Tym samym dzięki wykorzystaniu pojazdu Stadlera przetestowano możliwość wykorzystania pociągu akumulatorowego w sieci regionalnej Niemiec Środkowych (MSDB). W inauguracyjnym i testowym przejeździe z Deliztsch przez Lipsk i Grimme do Döbeln oraz z powrotem wzięli udział przedstawiciele gospodarki i polityki regionalnej.

– Pociągi o napędzie diesla nie są dopuszczone do ruchu w tunelu w Lipsku i tym samym nie mogą być wykorzystywane w sieci połączeń MDSB. Tym samym dochodzimy do granic integracji sieci centralnej z liniami niezelektryfikowanymi. Zmienić się to powinno w 2025 roku. Pociągi bateryjne kursować będą mogły wtedy na liniach łączacych odcinki zelektryfikowane i niezelektryfikowane, do tego działo się to będzie przyjaźnie wobec środowiska i bez emisji spalin – powiedział Kai Emanuel, prezes związku komunikacyjnego ZVNL.

– Dotychczas wykorzystywana na linii Lipsk-Grimma-Döbeln flota pociągów o napędzie diesla zastąpiona zostanie pociągami bateryjnymi, dzięki czemu będą one mogły być kierowane tunelem miejskim – dodał.

Wykorzystany w kursie testowym pojazd został dopuszczony do ruchu przez niemiecki odpowiednik UTK (EBA) w roku 2018 i wykonał dotąd 15 tys. kilometrów korzystając z baterii we wszystkich możliwych warunkach atmosferycznych. ZVNL testowało też w 2019 roku pociąg wodorowy. Technologia ta jest jednak bardziej kosztowna i bardziej sensowna na dłuższych liniach, uważają przedstawiciele ZVNL, dlatego zdecydowano się na pociągi bateryjne. Przetarg rozpisany zostanie już w najbliższych dniach.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Zintegrowany transport

Flirt Akku ustanowił rekord Guinnessa. 224 kilometry na bateriach

Tabor i technika

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

Mediolan podpisuje umowę ze Stadlerem na dostawę do 50 tramwajów

Zintegrowany transport

Flirt Akku ustanowił rekord Guinnessa. 224 kilometry na bateriach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5