Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]
fot. M. Szymajda
Stadler pokazał w Berlinie akumulatorowy zespół trakcyjny dla regionalnego oddziału Deutsche Bahn. Podobne pojazdy proponował Kolejom Mazowieckim, ale okazały się za drogie.

W 2021 roku Deutsche Bahn zamówiło w Stadlerze aż 44 akumulatorowe jednostki. Wszystkie pojazdy mają obsługiwać linie lokalne landu Palatynat na zachodzie kraju. DB ma aż 4 lata do przygotowania się do kontraktu, który zacznie obowiązywać od grudnia 2025.

Jednocześnie trwa też elektryfikacja szlaków w regionie, ale część nadal pozostanie „bez druta” i tak właśnie mają jeździć akumulatorowe Flirty. Najdłuższy odcinek linii bez sieci trakcyjnej, którego obsługę będzie gwarantować DB nowymi Flirtami Akku, będzie mieć 48 kilometrów i taki dystans (w jedną stronę i z powrotem) mają móc przejechać nowe pociągi. Dzięki pantografowi i zwykłym silnikom trakcyjnym będą też pracować pod siecią, pod siecią będą również ładowane baterie pojazdu. Prędkość maksymalną w trybie bateryjnym określono na 140 km/h.

Pojazd jest dłuższy niż np. dwuczłonowe Flirty ŁKA (obecnie wydłużone do trzech członów). Mają 55,5 metra i tym samym są dłuższe o 10 metrów od swoich polskich odpowiedników. To dlatego, że wagony mają osobne wózki, a nie wspólny wózek Jacobsa. Udział wysokiej podłogi jest jednak (z uwagi na umieszczenie baterii pod podłogą i więcej wózków) jest większy niż w klasycznych składach Flirt.

Wewnątrz Flirty Aku dla Palatynatu to połączenie wysokiego komfortu z elegancją. Są wygodne fotele (idealne dla regionalnych podróży), są ciekawe kolorystycznie wstawki (pomarańczowo-żółte okolice drzwi, toalety i przejścia międzywagonowego), szklane półki na bagaż. Jest przedział pierwszej klasy ze skórzanymi fotelami, nieco większą przestrzenią na nogi, oddzielony szklanym przepierzeniem dla większego komfortu akustycznego, ale z siedzeniami w układzie 2+2, tak samo jak w klasie 2. Jest też sporo miejsca dla pasażerów stojących, dla wózków i rowerów.

Warto przypomnieć, że w przetargu na akumulatorowe dwuczłonowe jednostki podobny pojazd proponowany był Kolejom Mazowieckim. Ostatecznie, po trzech próbach zakupu, mazowiecki operator zdecydował się wrócić do zakupu spalinowych pojazdów, z uwagi na wysoką cenę pojazdów Akku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Stadler 04 listopada 2024

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Stadler dostarczy SBB Cargo nawet 129 lokomotyw wielosystemowych

Tabor i technika

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Biznes

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Roman Czubiński 28 sierpnia 2024

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Biznes

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

Zobacz również:

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Stadler 04 listopada 2024

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Stadler dostarczy SBB Cargo nawet 129 lokomotyw wielosystemowych

Tabor i technika

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Biznes

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Roman Czubiński 28 sierpnia 2024

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Biznes

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5