Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
04-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]
fot. M. Szymajda
Stadler pokazał w Berlinie akumulatorowy zespół trakcyjny dla regionalnego oddziału Deutsche Bahn. Podobne pojazdy proponował Kolejom Mazowieckim, ale okazały się za drogie.

W 2021 roku Deutsche Bahn zamówiło w Stadlerze aż 44 akumulatorowe jednostki. Wszystkie pojazdy mają obsługiwać linie lokalne landu Palatynat na zachodzie kraju. DB ma aż 4 lata do przygotowania się do kontraktu, który zacznie obowiązywać od grudnia 2025.

Jednocześnie trwa też elektryfikacja szlaków w regionie, ale część nadal pozostanie „bez druta” i tak właśnie mają jeździć akumulatorowe Flirty. Najdłuższy odcinek linii bez sieci trakcyjnej, którego obsługę będzie gwarantować DB nowymi Flirtami Akku, będzie mieć 48 kilometrów i taki dystans (w jedną stronę i z powrotem) mają móc przejechać nowe pociągi. Dzięki pantografowi i zwykłym silnikom trakcyjnym będą też pracować pod siecią, pod siecią będą również ładowane baterie pojazdu. Prędkość maksymalną w trybie bateryjnym określono na 140 km/h.

Pojazd jest dłuższy niż np. dwuczłonowe Flirty ŁKA (obecnie wydłużone do trzech członów). Mają 55,5 metra i tym samym są dłuższe o 10 metrów od swoich polskich odpowiedników. To dlatego, że wagony mają osobne wózki, a nie wspólny wózek Jacobsa. Udział wysokiej podłogi jest jednak (z uwagi na umieszczenie baterii pod podłogą i więcej wózków) jest większy niż w klasycznych składach Flirt.

Wewnątrz Flirty Aku dla Palatynatu to połączenie wysokiego komfortu z elegancją. Są wygodne fotele (idealne dla regionalnych podróży), są ciekawe kolorystycznie wstawki (pomarańczowo-żółte okolice drzwi, toalety i przejścia międzywagonowego), szklane półki na bagaż. Jest przedział pierwszej klasy ze skórzanymi fotelami, nieco większą przestrzenią na nogi, oddzielony szklanym przepierzeniem dla większego komfortu akustycznego, ale z siedzeniami w układzie 2+2, tak samo jak w klasie 2. Jest też sporo miejsca dla pasażerów stojących, dla wózków i rowerów.

Warto przypomnieć, że w przetargu na akumulatorowe dwuczłonowe jednostki podobny pojazd proponowany był Kolejom Mazowieckim. Ostatecznie, po trzech próbach zakupu, mazowiecki operator zdecydował się wrócić do zakupu spalinowych pojazdów, z uwagi na wysoką cenę pojazdów Akku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Zobacz również:

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5