Partnerzy serwisu:
Pasażer

Festiwalowe pociągi na Pol’and’Rock w gotowości

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Festiwalowe pociągi na Pol’and’Rock w gotowości
Fot. UMWZ
W czwartek startuje festiwal Pol’and’Rock - największa impreza muzyczna w kraju. Odbędzie się w zachodniopomorskim Czaplinku. Już dzień wcześniej na tory ruszą festiwalowe pociągi. – Zachęcamy do korzystania z ekologicznego i bezpiecznego transportu. Każdego dnia uruchomionych zostanie 16 dodatkowych składów – mówi marszałek Olgierd Geblewicz.

Jak pisaliśmy przed miesiącem, choć przepustowość zmodernizowanej linii kolejowej do Czaplinka nie jest przygotowana do dowozu setek tysięcy ludzi, to Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego poważnie podszedł do sprawy i na linii uruchomi tyle pociągów, ile się da.

Dodatkowo 16 par pociągów dziennie

Teraz samorząd rozesłał komunikat przedstawiający ostatnie przygotowania do uruchomienia połączeń. – Już odliczamy godziny do rozpoczęcia festiwalu. Cieszymy się, że Pol’and’Rock zagościł na Pomorzu Zachodnim. W tym roku nie ma ograniczenia liczby uczestników, spodziewamy się dużej frekwencji, dlatego uruchamiamy więcej pociągów, którymi będzie się można dostać do Czaplinka. Każdego dnia na tory wyjedzie 16 dodatkowych składów – podkreśla marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Od 3 do 6 sierpnia każdego dnia 16 par dodatkowych pociągów dowiezie pasażerów na festiwal, głównie z kierunku Szczecinka. Składy zostaną skomunikowane z pociągami IC i Regio z kraju. Ponadto dodatkowe pociągi odjadą ze Stargardu i Runowa Pomorskiego, po skomunikowaniach z kierunku Trójmiasta, Koszalina, Warszawy i Szczecina. Ponadto jeździć ma też 6 par pociągów stałego kursowania. Łącznie zatem każdego dnia na trasie znajdą się 22 pary pociągów - informuje UMWZ.

Będą także hybrydy

W ostatnią noc festiwalową i dzień po zakończeniu koncertów, czyli 7 sierpnia, na trasę wyruszy 18 par dodatkowych pociągów odwozowych – najwięcej do Szczecinka, a także do Runowa Pomorskiego, Stargardu i Szczecina. Plus 4 pary pociągów stałego kursowania. W sumie będą to 22 pary pociągów.

Jak czytamy, zdecydowana większość pociągów będzie zestawiona z co najmniej dwóch zespołów SA136 o pojemności 450 miejsc, w tym 316 miejsc siedzących. Część kursów obsłużą także zachodniopomorskie hybrydy, choć ich głównym zadaniem w czasie festiwalu będzie przede wszystkim zabezpieczenie obsługi pociągów na pozostałych liniach niezelektryfikowanych województwa zachodniopomorskiego.

Potencjał przewozu prawie 10 tys. osób dziennie

Z przeprowadzonej przez Urząd Marszałkowski analizy uruchamianych pociągów wynika, że każdego dnia składy zapewnią miejsca dla przewozu co najmniej 9,9 tys. osób, przy założeniu że wszystkie pociągi zestawione są tylko z dwóch pojazdów SA136. Łącznie przez pięć dni trwania festiwalu będzie to prawie 50 tys. osób. Dla porównania, w 2018 roku dane mówiły nawet o 70 tysiącach pasażerów.

 W ostatnią noc festiwalową i dzień po zakończeniu koncertów, czyli 7 sierpnia, na trasę wyruszy 18 par dodatkowych pociągów odwozowych – głównie do Szczecinka, ale również do Runowa Pomorskiego, Stargardu i Szczecina, a także 4 pary pociągów stałego kursowania. W sumie ponownie będą to 22 pary pociągów.

28 Pol’and’Rock Festival odbędzie się w dniach 4-5-6 sierpnia 2022 r. na terenie lotniska Czaplinek - Broczyno. Wydarzenie jest niebiletowane. Do dyspozycji uczestników jest darmowe pole namiotowe. W festiwalowym miasteczku przygotowana została Strefa Pomorza Zachodniego z miejscami do wypoczynku i kreatywnej zabawy. Przez trzy dni będą się tam odbywały m.in. ekologiczne warsztaty, poranne zajęcia jogi, lekcje salsy, zajęcia dla najmłodszych, pokazy, konkursy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5