Partnerzy serwisu:
Kadry

Fatalna sytuacja finansowa małopolskich PR. Zwolnią 250 osób

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Fatalna sytuacja finansowa małopolskich PR. Zwolnią 250 osób
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", wczoraj dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych wdrożył procedurę zwolnienia 250 pracowników. Sytuacja finansowa zakładu jest zła. Pociągi wkrótce mogą przestać kursować na liniach Kraków - Wadowice, Sucha Beskidzka - Zakopane i Nowy Sącz - Krynica.

Wczoraj dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych spotkał się ze związkami zawodowymi o poinformował o wdrożeniu procedury zwolnień grupowych mających objąć 250 pracowników. – Teraz wspólnie ze związkami zawodowymi wypracujemy model tych zwolnień. Zgodnie z ustawą, mamy na to 20 dni – mówi rzeczniczka małopolskiego zakładu Barbara Węgrzynek.

Pracowników trzeba zwolnić od zaraz, bo zakład nie ma im z czego płacić – Sytuacja finansowa zakładu jest zła – przyznaje otwarcie rzeczniczka. Przewoźnik ma bardzo małe wpływy z biletów, bo w całym województwie trwają prace modernizacyjne. Wydłużenia czasów jazdy spowodowały, że pasażerowie odwrócili się od kolei. Problemy potęguje brak umowy z urzędem marszałkowskim na dofinansowanie przewozów na 2014 rok.

Według informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy”, dyrektor PR poinformował związkowców o wycofaniu pociągów PR na liniach Kraków - Wadowice, Sucha Beskidzka - Zakopane i Nowy Sącz - Krynica oraz ograniczeniu pracy eksploatacyjnej na pozostałych liniach. – Nie mam takich informacji. Ciągle jeździmy na tych liniach – mówi Barbara Węgrzynek. Czy można jednak zwolnić ćwierć tysiąca pracowników, bez ograniczania pracy przewozowej? – Jeszcze nie wiadomo, którzy pracownicy będą musieli odejść. Nie muszą być związani z pionem przewozów – powtarza rzeczniczka.

19 grudnia Marszałek Marek Sowa powołał spółkę Koleje Małopolskie. Nowy przewoźnik dopiero w grudniu przejmie przewozy –  do tego tylko na jednym odcinku Kraków Główny – Wieliczka. Jego powołanie nie miało więc – w opinii urzedu marszałkowskiego – wpływu na bieżącą sytuację w małopolskim zakładzie PR. Od 1 stycznia w wyniku reformy zakłady Przewozów Regionalnych zyskały dużą autonomię.

W czerwcu 2013 roku w Krakowie Płaszowie, siedem osób wszczęło strajk głodowy po tym, jak dyrektor zakładu złamał porozumienie ze związkami o braku zwolnień. Potem w akcie desperacji jeden z głodujących podpalił się. Wypracowano wtedy porozumienie o braku zwolnień w grupie kierowników pociągów i konduktorów. Obowiązywało do końca 2013 roku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5