Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler dla szwajcarsko-włoskiej kolei, czyli wąskotorowy superkomfort [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Austriacy, Włosi, Szwajcarzy i Hiszpanie doskonale wiedzą, że wąskotorowe koleje nie są tylko weekendową atrakcją i że mogą pełnić ważną rolę w systemach transportowych. Stadler pokazuje zaprezentowanym w Berlinie Fartem, że wąskotorówki mogą być superkomfortowe.

Fart (to skrót od zamawiającego - Ferrovie Autolinee Regionali Ticinesi) zaprezentowany na InnoTrans w Berlinie przygotowano do kursowania na torach o szerokości 1000 mm, z maksymalną prędkością 60 km/h. Jak zapewnia producent, którym jest szwajcarski Stadler, może osiągnąć prędkość większą – nawet 90 km/h, ale na pewno nie będzie jej wykorzystywał na niezwykle pięknej, widowiskowej, ale krętej, przecinającej Alpy linii z Domodossoli we Włoszech do Locarno w Szwajcarii.

W Berlinie zaprezentowano pojazdy trójczłonowe, ale do operatora z Ticino dostarczane będą także (w tym i przyszłym roku) ezety dwu- i czteroczłonowe. Łącznie będzie ich osiem. Zamawiający skorzystał z dofinansowania szwajcarskiego rządu, które przeznaczone jest na zwiększanie dostępności środków transportu. W związku z tym w pierwszym i trzecim członie (tam, gdzie znajdują się kabiny maszynistów) pojazdy są częściowo niskopodłogowe.

Pojazd, o szerokości pudła 2650 mm, jest niezwykle komfortowy. W drugiej klasie są miejsca w układzie 2 + 2, ale nie oznacza to, że jest w nich ciasno. Fotele są wygodne, jest bardzo czytelny system informacji pasażerskiej, są stoliki pod oknami (one same są bardzo duże), bardzo przyjemne oświetlenie, a jakość wykończenia tego wszystkiego jest perfekcyjna. Czuć od razu, że jesteśmy w kolejowym odpowiedniku Mercedesa.

W klasie 1 foteli jest mniej (układ 2 +1), są one jeszcze wygodniejsze i rozsuwane, wyposażone w indywidualne oświetlenie i większe stoliki, jest wykładzina. Stadler zapewnia o wydajnym ogrzewaniu i wentylacji, a także o tym, że pociąg poradzi sobie nawet w głębokich zaspach na trudnej trasie.

Ciekawostką jest przestrzeń w jednym z członów sterowniczych. Tuż za kabiną maszynisty zorganizowano bardzo ciekawą przestrzeń „klubową”. Na pewno docenią to turyści, którzy chętnie korzystają z pociągów na trasie przez szwajcarsko-włoskie Alpy. Dodajmy, że na niskiej podłodze znajduje się również w pełni dostępna toaleta, są stelaże na narty, rowery i sporo stelaży na większy bagaż w przedsionkach.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Stadler 04 listopada 2024

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 04 października 2024

Stadler dostarczy SBB Cargo nawet 129 lokomotyw wielosystemowych

Tabor i technika

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Biznes

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Roman Czubiński 28 sierpnia 2024

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Biznes

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

Zobacz również:

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Stadler 04 listopada 2024

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 04 października 2024

Stadler dostarczy SBB Cargo nawet 129 lokomotyw wielosystemowych

Tabor i technika

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Biznes

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Roman Czubiński 28 sierpnia 2024

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Biznes

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5