Partnerzy serwisu:
Biznes

Ex-zachodniopomorskie EN57AL już w barwach Kolei Małopolskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Data publikacji:
06-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-02-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Małopolskie, które zakupiły 6 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AL od samorządu województwa zachodniopomorskiego, zaprezentowały pozyskane jednostki w nowym malowaniu. Przechodzą one obecnie przeglądy techniczne, a po testach wyruszą na trasy, umożliwiając utrzymanie oferty przewozowej podczas napraw okresowych części pozostałych pojazdów.

Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Kolejowego” w ubiegłym roku na początku sierpnia, Koleje Małopolskie zakupiły 6 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57AL od samorządu województwa zachodniopomorskiego, który posiada dziś już niemal wyłącznie nowoczesny tabor, wyprodukowany w przeważającej mierze w ostatniej dekadzie. Celem zakupu Kolei Małopolskich było utrzymanie oferty przewozowej na czas kumulacji napraw okresowych pozostałych pojazdów. Mają być one wykorzystywane głównie do obsługi połączeń na linii SKA2 Oświęcim – Skawina – Kraków – Miechów – Sędziszów.

W dniu 5 lutego przewoźnik zaprezentował w mediach społecznościowych, jak prezentują się nieśmiertelne jednostki w jego malowaniu. Zastosowano standardowy schemat malowania Kolei Małopolskich, w którym dominuje kolor szary, z akcentami niebieskimi i żółtymi oraz czarną ścianą czołową i czarnymi pasami okiennymi. EN57AL w małopolskich barwach będzie zatem z jednej strony stonowany, a z drugiej strony dobrze widoczny. Jak informują Koleje Małopolskie, już wkrótce jednostki przejdą testy, by następnie wyruszyć na trasy.

Małopolski przewoźnik wykorzystywać będzie pojazdy o oznaczeniach EN57AL-1296, EN57AL-1519, EN57AL-1522, EN57AL-1528, EN57AL-1530 oraz EN57AL-1574. Co ciekawe, dwie z nich zapewniają aż 30 miejsc na rowery. O planach ich sprzedaży informowaliśmy na łamach “Rynku Kolejowego” w ubiegłym roku w czerwcu – każdy pojazd wyceniono na 6,3 mln zł netto. Nie jest to pierwszy przewoźnik w Polsce, który zdecydował się zakupić zmodernizowane EN57 od samorządu województwa zachodniopomorskiego. Pięć jednostek jeździ dziś bowiem w barwach Polregio. W barwach Pomorza Zachodniego pozostał już tylko jeden zmodernizowany EN57, który z racji poważnego uszkodzenia w wypadku na trasie między Poznaniem a Piłą zostanie prawdopodobnie zezłomowany.

Co ciekawe, zakupem jednostek pozyskanych przez Koleje Małopolskie zainteresowane było również Polregio, które jednak zaproponowało w przetargu niższą cenę. Warto dodać, że województwo zachodniopomorskie oprócz zmodernizowanych EN57 sprzedało również 3 spośród posiadanych wcześniej 12 nowoczesnych trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych typu SA136. Miało to związek z nadwyżką taboru przeznaczonego do obsługi tras niezelektryfikowanych, jaka pojawiła się po zakupie dwutrakcyjnych Impulsów 2, określanych popularnie mianem “hybryd”. Nabywcą SA136 było Polregio, które dziś eksploatuje je na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie będą nowe elektrowozy Stadlera dla LTG Cargo?

Tabor i technika

Jakie będą nowe elektrowozy Stadlera dla LTG Cargo?

Mikołaj Kobryński 05 lutego 2025

Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10

Tabor i technika

Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10

inf. pras. KM, oprac. ms. 04 lipca 2024

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Hiszpania: Alstom pokazał wizualizacje nowych jednostek Coradia Stream

Tabor i technika

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Zobacz również:

Jakie będą nowe elektrowozy Stadlera dla LTG Cargo?

Tabor i technika

Jakie będą nowe elektrowozy Stadlera dla LTG Cargo?

Mikołaj Kobryński 05 lutego 2025

Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10

Tabor i technika

Stadler z kolejną umową na Flirty. 15 z opcją na 10

inf. pras. KM, oprac. ms. 04 lipca 2024

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Hiszpania: Alstom pokazał wizualizacje nowych jednostek Coradia Stream

Tabor i technika

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5