Partnerzy serwisu:
Innowacje

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
07-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Spółka KZN Rail udowadnia, że innowacyjny system Bramownic PWP dedykowany pierwotnie do zabudowy prefabrykowanych rozjazdów kolejowych można z powodzeniem stosować także w budownictwie tramwajowym. W dniach 05-06.11.2022 te urządzenia sprawnie ułożyły kilkuset metrów torowiska Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.

Technologii wzdłużnej układki przęseł torowych użyto do montażu torów w ramach prac modernizacyjnych trasy popularnej „pestki” na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska. Rozwiązanie zastosowane na zlecenie PORR, nie było dotychczas wykorzystywane na budowach polskich torowisk tramwajowych.

– Wykorzystanie systemu Bramownic PWP w połączeniu z wagonami specjalnymi SWITCHER do realizacji zabudowy kluczowych elementów infrastruktury kolejowej jest wysoce elastycznym i funkcjonalnym rozwiązaniem. Idąc tym śladem, chcieliśmy przetestować podobne rozwiązanie na potrzeby zabudowy nawierzchni tramwajowej. W ramach tego poligonu wykorzystaliśmy jedną z głównych zalet opracowanego systemu – mobilność – mówi Maciej Frączek, koordynator ds. logistyki i transportu blokowego rozjazdów – Bramownice PWP dotarły do Poznania transportem samochodowym. Na miejscu rozładowały się samodzielnie i ruszyły do prac – dodaje.

– Wraz z bramownicami i modułem transportowym systemu, składającym się z wózków dwudrogowych, kolejowych oraz kilku elementów kratownicy, wybraliśmy odpowiednią dla realizacji tego zlecenia konfigurację długości całego modułu, czyli jego najkrótszą wersję. Wybrane przez nas wózki dwudrogowe mogą swobodnie poruszać się po podbudowie z tłucznia, co daje możliwość prac na budowach nawierzchni tramwajowej. Dzięki mobilności systemu, przęsła dostarczane były z miejsca składowania bezpośrednio w miejsce docelowej zabudowy i tam precyzyjnie odkładane przez Bramownice PWP. Taka operacja została wykonana kilkunastokrotnie, dzięki czemu sprawnie i bezpiecznie zbudowane zostało kilkaset metrów torowiska. Takie umaszynowienie procesu układania nawierzchni tramwajowej jest odpowiedzią na inwestycje, w których należy maksymalnie skrócić czas przeznaczony na operacje budowlane – mówi Frączek.

– Wykonywana realizacja była sprawdzianem dla funkcjonalności sprzętu i ekipy obsługujących go pracowników. Prace udało się przeprowadzić zgodnie z planem, a dzięki pierwszej takiej realizacji widzimy dalszy potencjał sprawnego rozwoju systemu i optymalizacji na potrzeby realizacji budowy nawierzchni tramwajowej. Przy odpowiednim planowaniu wzdłużna zabudowa przęseł systemem Bramownice PWP pozwala na znaczące skrócenie czasu wyłączenia ruchu na liniach tramwajowych w porównaniu do tradycyjnej zabudowy.
Widzimy także potencjał zastosowania technologii na liniach tramwajowych z utrudnionym dostępem, gdzie nie ma możliwości zastosowania bocznego układania toru, szczególnie w tunelach i na obiektach mostowych. Taki sprawdzian daje nam możliwość dalszego doskonalenia systemu i skrócenia czasu trwania prac – dodaje koordynator KZN Rail.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

Infrastruktura

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

KZN Bieżanów 18 października 2024

Eko-prefebrykaty rozjazdowe

Infrastruktura

Eko-prefebrykaty rozjazdowe

KZN Bieżanów 18 września 2024

KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]

Infrastruktura

Zobacz również:

KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]

Infrastruktura

Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

Infrastruktura

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

KZN Bieżanów 18 października 2024

Eko-prefebrykaty rozjazdowe

Infrastruktura

Eko-prefebrykaty rozjazdowe

KZN Bieżanów 18 września 2024

KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]

Infrastruktura

Zobacz również:

KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]

Infrastruktura

Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5