RegioJet, wspólnie z European Sleeper, zapowiedział letni start komercyjnych pociągów nocnych z Pragi przez Berlin do Amsterdamu. Na razie nie będzie w nim zapowiadanej grupy wagonów do Warszawy.
Jak informowaliśmy na początku stycznia – RegioJet i jego zachodnioeuropejski partner – European Sleeper – przesunęli rozpoczęcie obsługi połączenia nocnego z Pragi do Berlina, Amsterdamu i Brukseli (pierwotnie pociąg miał jechać aż do Ostendy, jednak plany zmieniono). Wiadomo już, że pociąg pojedzie w porze letniej, chociaż obaj operatorzy nie podają dokładnego, dziennego terminu. Termin ten mamy poznać w pierwszym kwartale 2022. Pociąg nie będzie też kursować codziennie, o
czym piszemy tutaj.
– Chcemy możliwie szybko kursować codziennie, ale najpierw chcemy sprawdzić, jak duży będzie popyt na pociągi – powiedział Chris Engelsman, współzałożyciel spółki European Sleeper, cytowany przez holenderski portal treinreiziger.nl.
Engelsman przyznaje w rozmowie, że spółka nie porzuciła planów uruchamiania grupy wagonów z Brukseli i Amsterdamu do Polski. Od części pociągu do Pragi oddzielana byłaby w Berlinie. – Chcemy taki pociąg wciąż uruchamiać, jednak nie stanie się to latem 2022 roku, ale w rozkładzie jazdy 2022/2023 roku. Może się to stać zarówno na początku obowiązywania rozkładu, czyli w grudniu 2022 roku, jak i w jego trakcie, czyli w roku 2023 roku. Jest za wcześnie, by to jednoznacznie ocenić – powiedział.
Prawdopodobnie pierwszymi pociągami RegioJet, które zostaną uruchomione z Polski, będą pociągi z Przemyśla do Pragi, które przewoźnik chce uruchomić
w pierwszym kwartale tego roku.