Szwajcarska firma leasingowa poinformowała o przekazaniu pierwszej z trzech lokomotyw Euro9000 firmie railCare. Pojazd wyprodukował Stadler.
Dla European Loc Pool (ELP) przekazanie wspomnianych pojazdów oznacza początek obiecującej współpracy z railCare, spółką należącą do Grupy COOP. Ta specjalizuje się w kompleksowych rozwiązaniach transportowych dla klientów COOP i innych firm w Szwajcarii. Pod koniec ubiegłego roku firma railCare podpisała z firmą ELP 12-letnią umowę leasingu na trzy lokomotywy Euro9000 wraz z pełnym zakresem utrzymania.
Nowoczesna technologia i rozwój firmy
– Euro9000 nie tylko spełnia nasze oczekiwania w zakresie najnowocześniejszej technologii i wysokiej efektywności energetycznej, ale także oferuje imponującą moc pociągową. Lokomotywa ta pozwala znacznie zwiększyć nasz wolumen przewozów na korytarzach północ-południe tras Lötschberg i Gotthard, zapewniając w ten sposób jeszcze lepszą obsługę naszym klientom – tłumaczy Philipp Wegmüller, dyrektor generalny railCare.
Dostarczenie pierwszego Euro9000 railCare to dla ELP ważny etap. Firma z niecierpliwością czeka m.in. na możliwość promowania innowacyjnych rozwiązań transportowych. – Co więcej, współpraca z railCare stanowi dla nas kamień milowy i jednocześnie toruje drogę do nowego rozdziału: zaopatrzenia segmentu detalicznego – zaznacza Willem Goosen, dyrektor generalny European Loc Pool.
Więcej o lokomotywach hybrydowych
Firma ELP koncentruje się na innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych firmy Stadler, wyznaczając tym samym nowe standardy w europejskim kolejowym transporcie towarowym.
Lokomotywy EuroDual i Euro9000 rewolucjonizują europejski transport kolejowy dzięki połączeniu napędu elektrycznego i spalinowego. Jak tłumaczy firma, umożliwiają także płynne wykonywanie przewozów „ostatniej mili” i operacji manewrowania.
Lokomotywa Euro9000 – jak opisuje European Loc Pool – jest synonimem najwyższych parametrów w europejskim przemyśle kolejowym. Dzięki sile pociągowej wynoszącej 500 kN i mocy do 1,9 MW – w trybie spalinowym i 9 MW – w trybie elektrycznym umożliwia zwiększenie ładowności nawet o 40 proc.
Oprócz zalet w przewozach „ostatniej mili” i operacjach manewrowania Euro9000 wyróżnia się zasilaniem prądem stałym 3 kV ze specjalnymi możliwościami. Lokomotywa ma homologację w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Belgii. Pod koniec 2024 roku będzie mogła jeździć także we Włoszech.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.