Dwie z trzech posiadanych przez PKP Intercity lokomotyw elektrycznych EU07A wymagają przeprowadzenia prac serwisowych na poziomie P4. W przetargu złożona została tylko jedna oferta.
Obie lokomotywy zmodernizowano dla PKP Intercity w 2014 roku w ZNTK Oleśnica, pod dobrych doświadczeniach z pierwszym takim elektrowozem, zmodernizowanym do typu EU07A w 2011 roku. Głównym założeniem bardzo zaawansowanej przebudowy było przygotowanie elektrowozu do prędkości 160 km/h i to założenie udało się spełnić, dzięki wymianie bardzo licznych podzespołów napędowych lokomotywy. Zresztą – ze starego pojazdu EU07 zostało niewiele ponad ostoją i wózkami.
Obecnie dwie z trzech lokomotyw wymagają przeprowadzania czynności obsługowych poziomu P4. Po wyłonieniu wykonawcy będzie on miał 90 dni na wykonanie przeglądu każdego z pojazdów i na naprawę udzieli gwarancji na okres 24 miesięcy. Kryterium wyboru wykonawcy P4 to: cena (80%), termin wykonania naprawy rewizyjnej 1 lokomotywy (10%) oraz kryterium jakości (10%). Termin składania ofert minie 18 kwietnia 2018 r.
Mimo niezłych własności jezdnych EU07A i wysokiej bezawaryjności elektrowozów, PKP Intercity nie planuje przebudowy kolejnych lokomotyw do tego standardu. Obecnie przewoźnik wyleasingował od Newagu nowe elektrowozy Griffin. Piszemy o tym
tutaj.
Aktualizacja: Chętny tylko Olkol25 kwietnia otwarto oferty w tym postępowaniu. Jedyną propozycję złożył Olkol – wykonawca modernizacji do standardu EU07A. Opiewa ona na 3 186 591,75 złotych brutto i przekracza kosztorys, określony na 2,8 mln zł brutto. Termin wykonania jednej naprawy określono na 90 dni, a gwarancję – na 24 miesiące.