Spółka LTG Cargo Polska pozyskała kolejną lokomotywę. Tym razem jest to EU07-155; pierwszy egzemplarz w barwach należącego do Kolei Litewskich przewoźnika, który coraz mocniej rozwija się w Polsce.
W październiku informowaliśmy o zakupieniu przez LTG Cargo Polska
zmodernizowanej M62M od spółki Rail Polska. Teraz w barwach litewskiego przewoźnika pojawił się kolejny typ taboru - EU07 o numerze 155.
To bardzo interesujący egzemplarz - po 15 latach wyłączenia z eksploatacji została
odkupiona od dawnych Przewozów Regionalnych przez spółkę Ponar i przywrócona do sprawności przez Olkol. Spółka ta oferowała ją klientom jako
lokomotywę zastępczą na czas napraw. Teraz, po upadku Olkolu, została wydzierżawiona LTG Cargo Polska na długi okres - w związku z tym przemalowano ją w stosowne barwy.
Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Maciej Cetnerowski, dyrektor ds. rozwoju intermodalu w LTG Cargo Polska, obecnie w zasobach taborowych przewoźnika jest już 20 lokomotyw, a do końca roku będzie ich nawet 30. Najważniejsze trasy, oprócz
kontraktu dla Cedrobu, to połączenia intermodalne obsługiwane lokomotywami Eurospirnter z Duisburga do Kowna (terminal Kolei Litewskich) i Sławkowa (terminal LHS). Do obsługi niezelektryfikowanego odcinka Sokółka - Trakiszki wykorzystywane są lokomotywy spalinowe.
Spółka operuje też na połączeniach towarowych wjeżdżających na terytorium Ukrainy.