Na początku września Rail Baltic Estonia podpisała kontrakt na budowę 17,2-kilometrowego odcinka linii w prowincji Rapla. To dotąd najdłuższy zakontraktowany odcinek przyszłej linii kolejowej na terenie Estonii.
Rail Baltic Estonia podpisała umowę z konsorcjum Verston i Järelpinge Inseneribüroo 3 września. Jej wartość to ok. 87,8 mln euro netto. – Dzięki tej umowie objęliśmy kontraktami jedną czwartą głównego szlaku estońskiej części linii kolejowej i jest to jednocześnie najdłuższy odcinek, co do którego udało nam się dotychczas osiągnąć porozumienie – powiedział Anvar Salomets, prezes zarządu zarząd Rail Baltic Estonia. Na realizację robót przeznaczono 48 miesięcy, co oznacza, że powinny one zakończyć się we wrześniu 2028 r.
Prace będą prowadzone na odcinku Alu – Kärpla. Największą część kontraktu będzie stanowić nasyp. Wybudowanych zostanie pięć obiektów inżynieryjnych (mosty kolejowe na rzecz Vigala i Rõue, dwa przejścia dla zwierząt i jeden wiadukt drogowy), a także 78 przepustów. Wybudowane zostaną perony stacji Rapla, a także 2,7 km ekranów dźwiękoszczelnych. Na tym odcinku, w ramach innej umowy, wybudowano już kilka obiektów inżynieryjnych.
Obecnie w Estonii umowami objętych jest już 65 km linii, a do końca roku
kontrakty mają objąć ponad 70 km linii – to jest 1/3 estońskiej trasy. W sumie na terenie Krajów Bałtyckich w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii kolejowej o rozstawie 1435 mm. Połączenie ma być gotowe w 2030 r.