Pod koniec sierpnia spółka Rail Baltic Estonia podpisała umowę na budowę ponad 10-kilometrowego odcinka Rail Baltiki w prowincji Harju. Prace mają zakończyć się w 2028 r.
Kontrakt obejmuje 10,54-kilometrowy odcinek od miejscowości Saku do granicy prowincji Harju i Rapla. W zakres projektu wchodzą ekodukt Kiisa, wiadukty kolejowe Uus-Vääna i Vana-Vääna, tunel drogowy, przejście podziemne w Koosi. Wybudowane zostaną elementy przystanku Saku i stacji Kurtna, a także 1,8 km ekranów dźwiękoszczelnych.
Na realizację prac przeznaczono 48 miesiące, co oznacza, że powinny one zakończyć się w sierpniu 2028 r. Prace wykona konsorcjum firm Merko Ehitus Eesti i GRK Eesti, a wartość prac to 59,87 mln euro.
W prowincji Harju trwa już budowa innych odcinków i obiektów Rail Baltiki. Obecnie w Estonii umowami objętych jest 65 km linii, a do końca roku kontrakty
mają objąć ponad 70 km linii – to jest 1/3 estońskiej trasy. W sumie na terenie Krajów Bałtyckich w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii kolejowej o rozstawie 1435 mm. Połączenie ma być gotowe w 2030 r.