Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

České dráhy mają 50 Vectronów z RS Lease. Pojadą także do Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. České dráhy

Podziel się ze znajomymi:

Firma Leasingowa RS Lease przekazała spółce České dráhy 50. lokomotywę Siemens Vectron, którą przewoźnik zamówił. Największy czeski przewoźnik kolejowy ma obecnie 61 najnowocześniejszych lokomotyw, które mogą prowadzić pociągi z Pragi do Berlina, Hamburga, Budapesztu, na Słowację i do innych miejsc w Europie.

– Przejęcie pięćdziesiątej lokomotywy Siemens Vectron jest jednym z głównych kamieni milowych w odnowie naszego parku lokomotyw. Pozwoli nam to rozpocząć pełną pracę pod nadzorem ETCS od 1 stycznia 2025 roku na wybranych odcinkach korytarzy kolejowych i zastąpić większość wychodzących starszych lokomotyw – powiedział Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Kolei Czeskich. – Vectrony znacząco przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa na kolei, zasadniczo poprawią warunki pracy maszynistów i zwiększają niezawodność naszych pociągów.

W rozkładzie jazdy w 2024/2025 roku Koleje Czeskich rozlokują lokomotywy Siemens Vectron do obsługi na liniach Ex1: Ostravan, Opavan, Silesia, Cracovia, Ex2: Valašský expres, Ex3: Metropolitan, Slovenská strela, Hungaria, Ex4: połączenia Polska - Austria, Ex5: Berliner, Ex6: Západní expres, R16: Krušnohor, R18: Slovácký expres oraz na niektóre inne połączenia, jak EC 241/240 Košičan.

Oprócz linii krajowych do Berlina, Hamburga, Kilonii, Flensburga, Warszawy, Żyliny, Koszyc, Bratysławy czy Budapesztu, w 2025 roku eksploatacja Vectronów zostanie również rozszerzona o linię Ex3 Vindobona do Wiednia i Grazu. Na liniach zagranicznych lokomotywy będą kursować z prędkością 200 km/h.

– Rozpoczęliśmy współpracę z Kolejami Czeskimi w celu dostarczenia 50 sztuk w 2021 roku, dostarczając pierwsze 6 sztuk. Następnie 2022 roku z dostawą kolejnych 10 sztuk i 2023 rok, w których wynajęliśmy 12 sztuk lokomotyw Siemens Vectron. Całkowitą dostawę 50 sztuk kończymy w 2024 roku, podczas której przekazaliśmy do Kolei Czeskich 22 sztuki. Zapewniamy kompleksową konserwację każdej lokomotywy, osiągając tym samym wysoką niezawodność. Świadczy o tym fakt, że lokomotywy dostarczone w 2021 roku osiągają obecnie 1 mln kilometrów przebiegu – podkreślił Tibor Čunderlík, dyrektor RS Lease.

Przedstawiciel Kolei Czeskich nakreślił, że w ramach obiegów dziennie wspomniane elektrowozy pokonają nawet 47 tys. kilometrów. – Przejęcie Vectronów pozwoli na stopniowe wyeliminowanie starszych lokomotyw serii 151 lub 371, a także zastąpi lokomotyw serii 380 na linii z Pragi do Budapesztu – wyjaśnił Jiří Ješeta, członek zarządu ČD i zastępca dyrektora generalnego ds. transportu pasażerskiego.

Czeskie Koleje mają obecnie 61 lokomotyw Siemens Vectron, z których jedna pochodzi bezpośrednio od producenta, 10 lokomotyw jest wynajętych od firmy ELL i 50 z RS Lease. Jak informuje państwowy przewoźnik, dziesięć z nich już odkupiono na podstawie ważnej umowy leasingowej, z której sześć z nich wciągnięto na stan majątkowy Kolei Czeskich. Przejęcie kolejnych czterech nastąpi w najbliższych miesiącach.

Od 2026 roku kolejnych 50 lokomotyw będzie pozyskanych bezpośrednio od producenta - Siemens Mobility w wersji do prędkości 230 km/h. Lokomotywy będą włączane do składów ComfortJet, InterJet i Railjet oraz w zastawienia klasycznych składów.

Koleje Czeskie podkreślają, że Vectrony od Siemesa to najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne w Europie. Ich maksymalna prędkość wynosi do 230 km/h, a moc 6,4 MW. Mogą pracować w trzech różnych systemach napięcia (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16.7 HZ AC) i są wyposażone w system ETCS oraz systemy bezpieczeństwa używane w Niemczech, na Słowacji, na Węgrzech, w Austrii oraz w przyszłości także te stosowane w Danii. Lokomotywy posiadają również system radiokomunikacji GSM-R.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

České dráhy wybudują nowe zaplecze, także dla pojazdów z Pesy

Tabor i technika

České dráhy wybudują nowe zaplecze, także dla pojazdów z Pesy

Daniel Siwak 06 września 2024

RegioFox z Pesy jeździ na biodieslu w Czechach

Biznes

RegioFox z Pesy jeździ na biodieslu w Czechach

Michał Szymajda 30 sierpnia 2024

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Tabor i technika

PKP Intercity zapowiada Baltic Express z Gdyni do Pragi

Pasażer

České dráhy wprowadziły do ruchu składy ComfortJet [film]

Tabor i technika

Zobacz również:

České dráhy wybudują nowe zaplecze, także dla pojazdów z Pesy

Tabor i technika

České dráhy wybudują nowe zaplecze, także dla pojazdów z Pesy

Daniel Siwak 06 września 2024

RegioFox z Pesy jeździ na biodieslu w Czechach

Biznes

RegioFox z Pesy jeździ na biodieslu w Czechach

Michał Szymajda 30 sierpnia 2024

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Tabor i technika

PKP Intercity zapowiada Baltic Express z Gdyni do Pragi

Pasażer

České dráhy wprowadziły do ruchu składy ComfortJet [film]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5