Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

České dráhy poszukują bateryjnych następców motoraków. Zainteresowane firmy z Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
České dráhy poszukują bateryjnych następców motoraków. Zainteresowane firmy z Polski
Fot. CD
Trwają konsultacje techniczne dotyczące tego, jak mógłby wyglądać następca starzejącej się i wielokrotnie modernizowanej serii 810, czyli niezwykle popularnych na liniach lokalnych w Czechach i na Słowacji motoraków. Wygląda na to, że jego napędem nie będzie już silnik spalinowy.

Koleje Czeskie chciałyby, aby niewielkie pojazdy były zaopatrzone w akumulatory, które można by ładować z sieci trakcyjnej. Na nich, zamiast na silnikach spalinowych, miałyby pokonywać odcinki do 80 kilometrów. To niewiele, ale duża część stacji węzłowych na czeskiej sieci kolejowej ma sieć trakcyjną i tam pojazdy mogłyby być doładowywane przed wjazdem na regionalne niezelektryfikowane linie. Nową serię nieistniejących jeszcze pojazdów nazwano roboczo BEMU50.

Do konsultacji przed ogłoszeniem właściwego przetargu zgłosiło się dziewięciu wykonawców, w tym trzech produkujących tabor w Polsce: Newag, Pesa, Stadler, Alstom, Bombardier, CAF, Siemens, Škoda Transportation i ŽOS Vrútky.

Wiadomo, że Čd chciałyby kupić w przyszłości do 200 akumulatorowych autobusów szynowych o pojemności do 50 miejsc siedzących. Wiadomo, że przynajmniej częściowo muszą być niskopodłogowe. Dokładna specyfikacja zamówienia zostanie jeszcze ogłoszona. Koleje Czeskie oczekują od wskazanych potencjalnych wykonawców przedstawienia proponowanych rozwiązań technicznych do początku grudnia. Operator zdecyduje wówczas, na które z nich zdecydować się podczas ogłaszania przetargu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Kolejne życie czeskiego motoraka

Tabor i technika

Kolejne życie czeskiego motoraka

Michał Szymajda 12 lipca 2020

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Kolejne życie czeskiego motoraka

Tabor i technika

Kolejne życie czeskiego motoraka

Michał Szymajda 12 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5