Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

České dráhy kupią 60 zespołów trakcyjnych na 200 km/h. Mają być niskopodłogowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
31-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
České dráhy kupią 60 zespołów trakcyjnych na 200 km/h. Mają być niskopodłogowe
fot. M. SzymajdaStadler Traverso jest niskopodłogowy i może jechać 200 km/h
České dráhy rozpisały wielki przetarg. Zakup aż 60 zespołów trakcyjnych dużych prędkości jest największym taborowym projektem w historii czeskich kolei.

Jak poinformował portal zdopravy.cz gigantyczny konkurs ofert na 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych został rozpisany 31 października. Szacuje się, że będzie warty 32 miliardy koron. To ok. 1,3 mld euro.

Nowe zespoły trakcyjne mają mieć robocze oznaczenie EMU350 i zabierać na pokład 300 pasażerów na miejscach siedzących (dla porównania, ośmioczłonowy dalekobieżny Flirt PKP Intercity ma 354 miejsca). Mają być przygotowane do kursowania z prędkości 200 km/h. Prawdopodobnie będą przeznaczone do obsługi linii z Pragi do Brna oraz z Pragi do Czeskich Budziejowic. Na razie tylko na tej pierwszej trasie trwają prace, które mają przyspieszyć pociąg do takiej prędkości, jednak CD nie ukrywa, że to inwestycja w przyszłość. O istotne – Czesi chcą pociągów bezbarierowych, a więc bez schodów przy wejściach. Takich nie ma na rynku wiele. Produkuje je np. Stadler dla Szwajcarii i Norwegii.

Pojazdy mają obsługiwać dwa istniejące w Czechach standardy napięcia: 3 kV DC oraz 25 kV 50 Hz AC, oczywiście mają mieć ETCS. W nowych zespołach trakcyjnych nie będzie niewielkich przedziałów, wygodne fotele mają być umieszczone zarówno za sobą, jaki naprzeciwko siebie. Pod siedzeniami znajdą się kontakty i gniazda USB do ładowania urządzeń elektronicznych. Przy miejscach dla rowerów znajdą się ładowarki, dzięki którym naładujemy elektryczne jednoślady. Nie będzie przestrzeni barowej, będą za to automaty sprzedażowe z napojami i przekąskami.

60 pojazdów to opcja maksimum. Na taką liczbę opiewać ma umowa ramowa, którą zawrą z dostawcą Koleje Czesie. Producent ma się zająć również przeglądami, serwisem i naprawami pojazdów. České dráhy oczekuje dostawy pierwszych pojazdów w 2025 roku. Zespoły trakcyjne mają obsługiwać ruch w Republice Czeskiej. Z myślą o szybkich pociągach międzynarodowych przewoźnik kupuje szybkie lokomotywy Vectron i wagony Viaggio. W takim układzie będą mogły jeździć z prędkością 230 km/h.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5