PKP Intercity wciąż zamierza utrzymywać nieliczną serię lokomotyw EP08. Właśnie rozpisało przetarg na wykonanie napraw poziomu P4 dla tych zmodernizowanych kilka lat temu elektrowozów.
Państwowy przewoźnik dalekobieżny rozpisał przetarg na wykonanie napraw i przeglądów poziomu P4 dla ośmiu elektrowozów serii EP08. To wszystkie pojazdy tego typu, które PKP Intercity ma zamiar zatrzymać w ruchu (w 2017 na stanie posiadał 9 takich lokomotyw). Przewoźnik oczekuje 24 miesięcznej gwarancji na naprawione lokomotywy po serwisie. Zaznacza, że wykonanie naprawy rewizyjnej jednej lokomotywy ma nastąpić nie później niż w terminie 60 dni kalendarzowych.
PKP Intercity czeka na oferty do 26 stycznia. Kryterium oceny ofert to w 80% cena, w 10% termin naprawy jednej lokomotywy, w 10% okres rękojmi i gwarancji na lokomotywę po wykonanej naprawie.
EP08 to elektrowozy, które mogą poruszać się z maksymalną prędkością 140 km/h. Aby mogły kursować z taką prędkością potrzebują jednak podwójnej obsady maszynistów, co czyni ich obsługę kłopotliwą, w stosunku do efektów, ponieważ z pojedynczą obsadą mogą kursować z niewiele niższą prędkością 130 km/h (dla porównania, znacznie powszechniejsze EP/EU07 rozpędzą się do 125 km/h). Tymczasem większość magistral kolejowych przygotowana jest obecnie do osiągania prędkości 160 km/h, czego EP08 nie są w stanie wykorzystać.
W ostatnich latach napraw i serwisu lokomotyw EP08
podejmował się głównie oleśnicki Olkol. Są zmodernizowane, więc PKP Intercity chce używać ich jeszcze w ciągu następnych lat.