Koleje Małopolskie zakupiły od Pomorza Zachodniego sześć elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AL. Ich wprowadzenie do ruchu zbliża się wielkimi krokami, przewoźnik szuka podmiotu, który oklei jednostki w barwy firmowe.
Wzmocnienie floty na czas
kumulacji napraw okresowych, a później uruchomienie większej liczby pociągów, w tym również specjalnych rowerowych - to przyczyny, które skłoniły małopolskiego przewoźnika do złożenia oferty zakupu używanych pociągów EN57AL.
Są to trójczłonowe jednostki: EN57AL-1530, EN57AL-1528, EN57AL-1296, EN57AL-1574, EN57AL-1519 oraz EN57AL-1522.
Jak już informowaliśmy KMŁ chce je wykorzystać głównie na linii SKA2 Oświęcim – Skawina – Kraków – Sędziszów. O tym, że Ich wprowadzenie do ruchu zbliża się wielkimi krokami może świadczyć fakt, że przewoźnik szuka podmiotu, który oklei jednostki w barwy firmowe.
Docelowy wygląd jednostek EN57AL w Małopolsce, Fot. Koleje Małopolskie
Z załączonych wizualizacji wynika, że ich wygląd nie będzie znacząco odbiegał od nowo kupowanych pojazdów już kursujących w regionie. Mamy więc żółto-granatową część czołową oraz obie burty w kolorach żółtym - także drzwi, czarnym (pas wokół okien), szarym i granatowym. Na EN57AL znajdzie się również charakterystyczne kolorowe logo województwa małopolskiego. Dodatkowo, na szyby boczne ma zostać naklejona folia przeciwsłoneczna.
Poszukiwany wykonawca, którego mamy poznać 29 października, pierwsze dwie jednostki będzie musiał okleić do 8 grudnia 2024 roku. Cztery kolejne muszą zyskać nowe barwy nie później niż do końca kwietnia 2025 roku.
Lokalny serwis LoveKraków.pl potwierdził, że, EN57AL na małopolskie tory mają wyjechać wraz z nowym rozkładem jazdy – od 15 grudnia.