Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

EN57 Feniks czasowo zastąpią Elfy II w Kolejach Śląskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
EN57 Feniks czasowo zastąpią Elfy II w Kolejach Śląskich
Fot. Martyn Janduła
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", do Kolei Śląskich trafiły kolejne jednostki, które zastąpią opóźnione Elfy 2. Po jednostkach EN71KM oraz 14WE Pesa przysłała przewoźnikowi EN57 Feniks wyprodukowane przez FPS Cegielski.

Informację potwierdza rzeczniczka przewoźnika Magdalena Iwańska. - W ramach pojazdów zastępczych za czteroczłonowe Elfy producent zamierza przekazać nam 2 sztuki Feniksów - mówi "RK". Trwają odbiory techniczne pojazdów i nie wiadomo jeszcze, kiedy Feniksy mogłyby ruszyć w trasę z podróżnymi.

Do tej pory w ramach zamówienia na Elfy 2 do Kolei Śląskich trafiły trzy pojazdy trójczłonowe, cztery pojazdy dwuczłonowe oraz dwa pojazdy czteroczłonowe. - Przed nami jeszcze dostawy 10 pojazdów czteroczłonowych - przy czym obecnie za cztery pojazdy czteroczłonowe otrzymaliśmy pojazdy zastępcze - są to dwa pojazdy typu EN71KM oraz dwa zestawienia pojazdów 14WE, które jeżdżą w trakcji ukrotnionej. Do tego dojdą kolejne dwa pojazdy zastępcze w postaci Feniksów - wylicza Magdalena Iwańska. 

Feniksy od Polskiego Taboru Szynowego

Feniks 57 to nazwa marketingowa zmodernizowanego w poznańskim FPS H. Cegielski elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Polski Tabor Szynowy posiada 20 takich składów. W październiku ubiegłego roku wydawało się, że wszystkie trafią do Polregio - przewoźnik oficjalnie wybrał ofertę Cegielskiego i PTS na dzierżawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją dostawy kolejnych sześciu. 22 listopada odbyło się uroczyste przekazanie pierwszych Feniksów do PR.

W postępowaniu zapisano opcję wykupu ośmiu pojazdów, z czego PR prawdopodobnie skorzystają. Jednak prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelskich przyznał, że dzierżawa dodatkowych sześciu pojazdów nie jest przesądzona. Na razie Polski Tabor Szynowy może je zatem wynajmować innym podmiotom - z czego właśnie skorzystał, dzierżawiąc je Pesie. Warto przypomnieć, że zarówno Polregio, jak i PTS i FPS Cegielski należą do Agencji Rozwoju Przemysłu. Ta z kolei jest częścią grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, który w tym miesiącu ma ostatecznie nabyć Pesę. Bydgoszcz.

Zaległe dostawy powinny ruszyć w tym miesiącu

Na halach montażowych mamy osiem pojazdów w trakcie zabudowy – informował na początku miesiąca "RK" Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy. Jak się dowiadujemy, w czerwcu powinny zostać dostarczone zaległe pojazdy. Niedawno jeden z pociągów, który zastępuje niedostarczone jeszcze Elfy 2, uległ poważnej awarii.

Zgodnie z umową Koleje Śląskie mogą naliczyć kary w przypadku nieterminowej dostawy pojazdów. - Obecnie trwają ustalenia dotyczące rozliczenia bieżących należności i zobowiązań (w tym kar) w tym zakresie – podsumowuje.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zgorzelski: Jesteśmy zadowoleni z jakości Feniksów

Biznes

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zgorzelski: Jesteśmy zadowoleni z jakości Feniksów

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5