European Locomotive Leasing Group (ELL) z siedzibą w Wiedniu i Monachium oraz Siemens Mobility podpisały umowę ramową na dostawę do 200 kolejnych lokomotyw Vectron. Lokomotywy zostaną dostarczone w różnych wariantach systemu zasilania do użytku zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym. Początkowo zamówiono sześćdziesiąt lokomotyw, które będą dostarczane sukcesywnie począwszy od 2025 roku.
To już czwarta umowa ramowa między ELL i Siemens Mobility. Jak czytamy w komunikacie, pool taborowy do 2027 rbędzie dysponować co najmniej 301 lokomotywami Siemens Vectron, obsługując tym samym największą flotę Vectron w Europie. W perspektywie średnioterminowej nowa umowa daje ELL możliwość zwiększenia floty Vectron do ponad 400 lokomotyw!
– Dla ELL ta umowa jest kamieniem milowym w rozwoju firmy. Naszym celem jest rozszerzenie naszej wiodącej pozycji na rynku w obszarach przyjazności dla klienta, niezawodności i wydajności. Jesteśmy przekonani o przyszłości kolei. Doskonała przyjazność dla klimatu i efektywność kosztowa na długich międzynarodowych osiach kolejowych, a także zmiany strukturalne w kolejowym transporcie towarowym sprawiają, że kompleksowy leasing lokomotyw jest bardzo atrakcyjnym biznesem na przyszłość. ELL konsekwentnie realizuje strategię zerowej emisji. Naszymi najważniejszymi atutami są ukierunkowana polityka flotowa i kompleksowa sieć serwisowa w ponad 30 lokalizacjach w całej Europie. Partnerstwo rozwojowe z Siemensem i koncentracja na znormalizowanym typie lokomotyw są dla nas ważnym elementem, który pozwoli nam skutecznie dominować na tym rynku – powiedział Christian Kern, CEO European Locomotive Leasing Group cytowany w komunikacie.
– Od wielu lat ELL polega na jakości i niezawodności naszych lokomotyw Vectron. Ta nowa umowa ramowa stanowi kolejny wkład w ochronę klimatu i ponownie podkreśla zalety oferowane przez naszą platformę lokomotyw. Dzięki Vectronowi ELL może elastycznie reagować na wymagania klientów i oferować różne konfiguracje do transportu transgranicznego w całej Europie – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.
W ramach umowy ramowej ELL zabezpiecza zakup szerokiej gamy lokomotyw wielosystemowych, w tym Vectron Dual Mode. Zamawiając opcjonalne pakiety, ELL może precyzyjnie wyposażyć lokomotywy, aby spełnić określone wymagania i zastosowania oraz do obsługi w specjalnych obszarach. Uzgodniono również, że Siemens Mobility będzie aktywnie wspierać ELL w dalszym wzmacnianiu kompetencji w zakresie obsługi, konserwacji i serwisowania pojazdów.
Od czasu pierwszej dostawy w 2012 roku, ponad 2200 lokomotyw z rodziny Vectron zostało sprzedanych 95 klientom, a flota przejechała łącznie ponad 850 milionów kilometrów. Lokomotywy są obecnie dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich. Vectron i jego różnie wyposażone warianty są budowane w fabryce Siemens Mobility w Monachium-Allach.
Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.