Partnerzy serwisu:
Biznes

Siemens podpisał umowę ramową na aż 200 Vectronów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
30-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Siemens podpisał umowę ramową na aż 200 Vectronów
fot. Siemens Mobility
European Locomotive Leasing Group (ELL) z siedzibą w Wiedniu i Monachium oraz Siemens Mobility podpisały umowę ramową na dostawę do 200 kolejnych lokomotyw Vectron. Lokomotywy zostaną dostarczone w różnych wariantach systemu zasilania do użytku zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym. Początkowo zamówiono sześćdziesiąt lokomotyw, które będą dostarczane sukcesywnie począwszy od 2025 roku. 

To już czwarta umowa ramowa między ELL i Siemens Mobility. Jak czytamy w komunikacie, pool taborowy do 2027 rbędzie dysponować co najmniej 301 lokomotywami Siemens Vectron, obsługując tym samym największą flotę Vectron w Europie. W perspektywie średnioterminowej nowa umowa daje ELL możliwość zwiększenia floty Vectron do ponad 400 lokomotyw!

– Dla ELL ta umowa jest kamieniem milowym w rozwoju firmy. Naszym celem jest rozszerzenie naszej wiodącej pozycji na rynku w obszarach przyjazności dla klienta, niezawodności i wydajności. Jesteśmy przekonani o przyszłości kolei. Doskonała przyjazność dla klimatu i efektywność kosztowa na długich międzynarodowych osiach kolejowych, a także zmiany strukturalne w kolejowym transporcie towarowym sprawiają, że kompleksowy leasing lokomotyw jest bardzo atrakcyjnym biznesem na przyszłość. ELL konsekwentnie realizuje strategię zerowej emisji. Naszymi najważniejszymi atutami są ukierunkowana polityka flotowa i kompleksowa sieć serwisowa w ponad 30 lokalizacjach w całej Europie. Partnerstwo rozwojowe z Siemensem i koncentracja na znormalizowanym typie lokomotyw są dla nas ważnym elementem, który pozwoli nam skutecznie dominować na tym rynku – powiedział Christian Kern, CEO European Locomotive Leasing Group cytowany w komunikacie.

– Od wielu lat ELL polega na jakości i niezawodności naszych lokomotyw Vectron. Ta nowa umowa ramowa stanowi kolejny wkład w ochronę klimatu i ponownie podkreśla zalety oferowane przez naszą platformę lokomotyw. Dzięki Vectronowi ELL może elastycznie reagować na wymagania klientów i oferować różne konfiguracje do transportu transgranicznego w całej Europie – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.

W ramach umowy ramowej ELL zabezpiecza zakup szerokiej gamy lokomotyw wielosystemowych, w tym Vectron Dual Mode. Zamawiając opcjonalne pakiety, ELL może precyzyjnie wyposażyć lokomotywy, aby spełnić określone wymagania i zastosowania oraz do obsługi w specjalnych obszarach. Uzgodniono również, że Siemens Mobility będzie aktywnie wspierać ELL w dalszym wzmacnianiu kompetencji w zakresie obsługi, konserwacji i serwisowania pojazdów.

Od czasu pierwszej dostawy w 2012 roku, ponad 2200 lokomotyw z rodziny Vectron zostało sprzedanych 95 klientom, a flota przejechała łącznie ponad 850 milionów kilometrów. Lokomotywy są obecnie dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich. Vectron i jego różnie wyposażone warianty są budowane w fabryce Siemens Mobility w Monachium-Allach.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens: Start pierwszych pociągów bateryjnych w Ortenau

Tabor i technika

Siemens: Start pierwszych pociągów bateryjnych w Ortenau

Siemens Mobility 09 kwietnia 2024

Nowy Railjet. Najcichszy pociąg na świecie?

Tabor i technika

Nowy Railjet. Najcichszy pociąg na świecie?

Michał Szymajda 07 kwietnia 2024

Pol-Trans Dębica ma symulator Vectrona

Tabor i technika

Pol-Trans Dębica ma symulator Vectrona

POL-TRANS Dębica 27 marca 2024

ÖBB ma zupełnie nowego pierwszego Railjeta (zdjęcia)

Tabor i technika

Zobacz również:

Siemens: Start pierwszych pociągów bateryjnych w Ortenau

Tabor i technika

Siemens: Start pierwszych pociągów bateryjnych w Ortenau

Siemens Mobility 09 kwietnia 2024

Nowy Railjet. Najcichszy pociąg na świecie?

Tabor i technika

Nowy Railjet. Najcichszy pociąg na świecie?

Michał Szymajda 07 kwietnia 2024

Pol-Trans Dębica ma symulator Vectrona

Tabor i technika

Pol-Trans Dębica ma symulator Vectrona

POL-TRANS Dębica 27 marca 2024

ÖBB ma zupełnie nowego pierwszego Railjeta (zdjęcia)

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5