Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Elektryfikacja odcinka Kowel – granica Polski rozpocznie się w 2019 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Elektryfikacja odcinka Kowel – granica Polski rozpocznie się w 2019 roku
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Koleje Ukraińskie przygotowują się do elektryfikacji odcinka linii kolejowej Kowel – Izow – granica państwa. Inwestycja ułatwi przewóz towarów na polską stronę, gdzie zaczyna bieg Linia Hutnicza Szerokotorowa.

W ramach prac wyprzedzających samą elektryfikację Ukrzaliznycia zrewitalizowała już stację Izow, która otrzymała nowe tory i system sterowania ruchem kolejowym. Roboty związane z elektryfikacją planowane są jeszcze w 2019 roku. Głównym celem elektryfikacji jest ułatwienie transportu rud żelaza koleją z rejonu Krzywego Rogu na Ukrainie do Polski, gdzie znajdują się zakłady metalurgiczne.

– Ze względu na brak trakcji elektrycznej jesteśmy zmuszeni do prowadzenia pociągów za pomocą lokomotyw spalinowych. W warunkach stałego wzrostu cen produktów ropopochodnych elektryfikacja obniży koszty operacyjne, oszczędzi energię i zmniejszy zanieczyszczenie środowiska. Ponadto znacznie skrócimy czas dostawy – powiedział Jewhen Krawcow, prezes Ukrzaliznyci.

W ramach elektryfikacji linii ukraińscy kolejarze zmodernizują 6 stacji i 5 przystanków. Rozwieszonych zostanie dokładnie 154 km sieci trakcyjnej. Obecnie po linii kursują dwa pociągi dalekobieżne, 6 pociągów regionalnych i 7 towarowych. Jewhen Krawcow szacuje, że po modernizacji możliwe będzie podwojenie liczby składów.

Linia Kowel – Izow obsługuje około 90% ruchu kolejowego pomiędzy Ukrainą a Polską. Polacy także zelektryfikują krótki 3-kilometrowy odcinek linii kolejowej od granicy do stacji Hrubieszów LHS.

Więcej informacji na temat elektryfikacji odcinka linii na Ukrainie i tego, jakie korzyści przyniesie stronie polskiej, można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5