Rail Polska wprowadziła do eksploatacji swoją lokomotywę elektryczną 207E. To pierwsza w Polsce lokomotywa spalinowa ST44 (tzw. Gagarin) przebudowana na elektryczną. Nadano jej imię Edgar.
Przewoźnik nie kryje satysfakcji i chwali parametry trakcyjne pojazdu, doskonałe do pracy w warunkach wielokrotnych rozruchów i relatywnie niskich prędkości, charakterystycznych dla wysoko obciążonych odcinków linii. Jak czytamy, maszyniści podkreślają walory ergonomiczne nowej maszyny.
Rynek Kolejowy
jako pierwszy pisał o pojeździe w 2017 roku, informując o nowościach pokazanych na targach Trako w Gdańsku. Elektryczny Gagarin przyciągnął wówczas rzeszę zwiedzających, wzbudzając spore zainteresowanie nie tylko miłośników kolei, ale przede wszystkim potencjalnych użytkowników. Próby obciążeniowe elektrowozu
rozpoczęły się przed rokiem.
Według informacji potwierdzonych przez Rail Polska, trwają prace nad kolejnymi pojazdami, które zostaną oddane do użytku jeszcze w tym roku. Przewoźnik współpracuje w tym zakresie z grupą uznanych poddostawców, korzysta też ze wsparcia doświadczonych projektantów i technologów.
Czy w dobie interoperacyjności 207E będzie tańszą alternatywą dla szerokiej gamy nowych lokomotyw oferowanych przez wielkich producentów pokaże czas, ale patrząc na wcześniejsze modernizacje realizowane w Rail Polska można mieć nadzieję, że lokomotywa okaże się nie mniejszym sukcesem niż spalinowa M62M – podkreśla przewoźnik.