Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Elektryczne lokomotywy manewrowe EM10 poszły do kasacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Elektryczne lokomotywy manewrowe EM10 poszły do kasacji
fot. KlimaIno, lic. CC BY-SA 3.0
PKP Cargo fizycznie zlikwidowało serię lokomotyw elektrycznych EM10. Pojazdy pierwotnie służące do jazd manewrowych na zelektryfikowanych bocznicach, od lat stały odstawione w Poznaniu. Jedna sztuka zostanie zachowana.

EM10 zostały opracowane wspólnie przez Instytut Elektrotechniki i Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Szynowych w Poznaniu w końcówce lat 80-tych. Zbudował je poznański HCP. Pojazdy miały być częścią projektu wdrażania rozruchu impulsowego do pojazdów elektrycznych PKP. Elektrowozy weszły do służby w 1991 roku - dwa z aparaturą czeską i dwa z polską, którą później wymieniono na czeską. Na początku pracowały w Skarżysku Kamiennej i Poznaniu, później ich przydziały zmieniały się. Bywało, że prowadziły pociągi pasażerskie na odcinku od Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby, pracowały na stacji Katowice Zawodzie i przy obsłudze kolejowej Zakopianki, a także pod Nowym Sączem.

W 2002 roku przeprowadzono modernizację wszystkich zbudowanych czterech lokomotyw. Dotyczyła ona głównie aparatury elektrycznej. Elektrowozy pracowały dzięki temu od roku 2004 do początku roku 2009 w strukturach PKP Cargo. Później ponownie zostały odstawione i ta sytuacja miała miejsce do początku 2021 roku. PKP Intercity, wcześniej zainteresowane pojazdami, nie zdecydowało się na ich kupno.

– PKP Cargo, z uwagi na brak perspektyw dalszego wykorzystania lokomotyw- z powodu ich cech użytkowych i uwarunkowań konstrukcyjnych – przeprowadziło w 2020 r. postępowanie sprzedażowe z zawarciem umowy na sprzedaż 3 sztuk lokomotyw EM10. Przeprowadzone postępowanie odpowiadało warunkom przetargu, w którym brali udział wszyscy zainteresowani, którzy spełnili warunki udziału w przetargu i byli równo traktowani z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji. Jedna lokomotywa EM10 została zatrzymana dla zachowania dla celów muzealnych. Po uzyskaniu zgody organów korporacyjnych Spółki zostanie ona przekazana organizacji zainteresowanej jej przejęciem – napisał przedstawiciel PKP Cargo Piotr Czartoryski-Sziler.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

Duży spadek przewozów intermodalnych

Biznes

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Maj na polskiej kolei. Rośnie liczba pasażerów, gorzej w towarach

Infrastruktura

Lokomotywy PKP Cargo pociągną letnie składy PKP Intercity

Tabor i technika

Grupa PKP: Potrafimy działać w kryzysie

Biznes

Grupa PKP: Potrafimy działać w kryzysie

Roman Czubiński 12 czerwca 2023

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

Duży spadek przewozów intermodalnych

Biznes

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Maj na polskiej kolei. Rośnie liczba pasażerów, gorzej w towarach

Infrastruktura

Lokomotywy PKP Cargo pociągną letnie składy PKP Intercity

Tabor i technika

Grupa PKP: Potrafimy działać w kryzysie

Biznes

Grupa PKP: Potrafimy działać w kryzysie

Roman Czubiński 12 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5