Ponad rok temu informowaliśmy, że węgierski przewoźnik Rail Cargo Hungaria zdecydował się na zakup chińskich lokomotyw elektrycznych liniowych oraz manerwowych. Cztery pojazdy z zamówienia są już w drodze do Europy.
CRRC chwali się głównie sprzedażą dwóch silnych, czteroosiowych lokomotyw elektrycznych, przeznaczonych do ciągnięcia ciężkich składów towarowych. Pojazdy mają moc 5600 kW, przygotowane są do prowadzenia pociągów do prędkości 140 km/h, posiadają silne baterie do pracy poza siecią trakcyjną, w charakterze pojazdu „last mile“. Oprócz nich RCH otrzyma także dwie lokomotywy manewrowe.
Umowa z chińskim producentem jest dla przewoźnika bardzo atrakcyjna. Kontrakt zakłada pełne, czteroletnie utrzymanie pojazdów, w czasie których sprzęt będzie formalnie przez RCH leasingowany. Później przewoźnik będzie miał możliwość wykupu na własność lokomotyw, a także rozszerzenia zamówienia. CRRC ma ponadto wziąć na siebie homologowanie elektrowozu w Chorwacji, Serbii, Rumunii, Północnej Macedonii, Grecji i Bułgarii. To potencjalny rynek zbytu na ten pojazd. Cztery lokomotywy mają zostać przetestowane i dopuszczone do ruchu we wszystkich wspomnianych krajach w ciągu następnych 2 lat.