Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Elastyczne i modularne sterowanie HVAC w pojazdach szynowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
artykuł Wago Elwag

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Elastyczne i modularne sterowanie HVAC w pojazdach szynowych
fot. Wago Elwag
W pojazdach szynowych oprócz bezpieczeństwa, równie ważny jest komfort podróżowania. Jednym z istotnych elementów tego komfortu jest dobry i sprawnie działający system ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji, szczególnie że obecnie temperatury potrafią osiągać ekstremalne poziomy zarówno w zimie, jak i w lecie.

Aby system HVAC działał sprawnie i niezawodnie, trzeba zastosować inteligentne systemy automatyki, które gromadząc i weryfikując dane pomiarowe potrafią w sposób ekonomiczny i ekologiczny regulować klimat w przedziałach pasażerskich i kabinie maszynisty lub motorniczego. Dodatkową zaletą jest redukcja kosztów. Około 20% całkowitego zużycia energii w pojeździe przypada na instalacje HVAC. Tylko przy użyciu kompleksowej, inteligentnej automatyki można efektywnie gospodarować energią w pojazdach.

Na rynku jest kilkanaście rozwiązań systemów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, ale podejmując decyzję warto wybierać te systemy, które są otwarte na integrację z innymi sprzętami i instalacjami zastosowanymi w pojeździe, łatwo konfigurowalne i współpracujące z popularnym środowiskiem programistycznym CODESYS. 


Wszystkie te wymagania spełnia WAGO-I/O-SYSTEM 750 XTR. Dzięki swojej modularnej strukturze i niezależności od sieci obiektowej pozwala na tworzenie dowolnych aplikacji, współpracujących z różnymi protokołami. Sercem węzła WAGO jest sterownik PFC200 XTR. Za pomocą modułów wejść i wyjść zbiera on informacje z rozmieszczonych w pojeździe czujników, a następnie steruje elementami wykonawczymi, aby zapewnić odpowiedni komfort. Moduły dwustanowe, analogowe i specjalne można niemal dowolnie zestawiać w obrębie jednego węzła sieciowego. Opracowaniu optymalnego rozwiązania sprzyja kompaktowa budowa komponentów WAGO oraz korzystny stosunek ceny do wydajności systemu. Sterownik WAGO umożliwia niezależną komunikację dla sieci Ethernet i CAN. Węzeł HVAC działa autonomicznie, ale jednocześnie komunikuje się z systemem nadrzędnym w pojeździe.

Dzięki temu możliwe jest zadawanie wymaganych wartości z poziomu nadrzędnego systemu WAGO-I/O-SYSTEM 750 XTR spełnia wszystkie normy wymagane w taborze szynowym, czyli palnościową (EN 45545), odporność na wibracje i drgania mechaniczne (EN 61373), kompatybilność elektromagentyczną (EN 50121) oraz zastosowania kolejowe – wyposażenia elektronicznego stosowane w taborze (EN 50155).
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5