Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ekspresowa decyzja PLK. Naprawiają linię Zagórz – Krościenko, by pomóc uchodźcom

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W poniedziałek 28 lutego PKP PLK rozpoczęła naprawę odcinka linii nr 108, prowadzącego do granicy w Krościenku. Już za kilka dni po nieczynnej od lat linii mają ruszyć pociągi SKPL, by pomóc tysiącom uchodźców zebranych przy granicy. 

Redakcja "Rynku Kolejowego" od soboty otrzymywała informacje od lokalnych społeczników o niepokojącej sytuacji w Krościenku – najbardziej wysuniętym na południe przejściu granicznym między Polską a Ukrainą. Miało się tu zebrać nawet 20 000 obywateli Ukrainy, którzy nie mają możliwości przejazdu w głąb kraju.

Według lokalnych społeczników sprawa jest o tyle pilna, że w okolicy, w przeciwieństwie do Medyki, gdzie jest Przemyśl, nie ma dużych miast, w związku z czym obywatele Ukrainy, uciekający przed wojną, mogą liczyć tylko na ograniczoną pomoc. Krościenko jest też odcięte od dobrych połączeń komunikacyjnych z resztą kraju, a infrastruktura graniczna jest ograniczona.

Do Krościenka prowadzi wprawdzie teoretycznie czynna linia kolejowa nr 108 z Zagórza, w praktyce jednak jej stan jest bardzo zły i korzystają z niej wyłącznie drezyny rowerowe. Jak poinformował właśnie lokalny samorządowiec Jerzy Zuba, dziś, 28 lutego, PKP PLK rozpoczęła doraźne udrażnianie odcinka linii kolejowej 108 od Uherzec Mineralnych do nieczynnego od 2010 terminala kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku. – Pierwsze pociągi ewakuacyjne z uchodźcami z Ukrainy mają ruszyć już 3 marca – zapowiedział Zuba, dodając, że obsłuży je wahadłowo na odcinku Krościenko – Zagórz prywatny przewoźnik SKPL. Z Zagórza uchodźcom będzie dużo łatwiej przedostać się dalej – wykorzystane będą pociągi PKP Intercity.

Informacje te "Rynek Kolejowy" potwierdził w niezależnych źródłach. Należy tylko podziękować polskim kolejarzom, że po raz kolejny w tym kryzysie stanęli na wysokości zadania.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rok temu wykoleił się pociąg z uchodźcami. Są ustalenia komisji

Tabor i technika

Linia 108 bez formalnego znaczenia obronnego

Infrastruktura

Linia 108 bez formalnego znaczenia obronnego

Kasper Fiszer 13 lutego 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rok temu wykoleił się pociąg z uchodźcami. Są ustalenia komisji

Tabor i technika

Linia 108 bez formalnego znaczenia obronnego

Infrastruktura

Linia 108 bez formalnego znaczenia obronnego

Kasper Fiszer 13 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5