Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Eksploatacja sprzęgów czołowych i międzywagonowych, a bezpieczeństwo pasażerów

Dalej Wstecz
Autor:

rk

Data publikacji:
13-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rk

Podziel się ze znajomymi:

5 grudnia w Sopocie odbyła się konferencja firmy Dellner Sp. z o.o., podczas której poruszono temat złego stanu technicznego systemów sprzęgania, które wykorzystuje się w pojazdach szynowych w Polsce. Na spotkanie zaproszeni zostali główni polscy operatorzy oraz producenci, aby przedyskutować aktualną sytuację sprzęgów czołowych i międzywagonowych na polskim rynku.

- Nasza firma ma bardzo długą historię. Od 1941 roku zajmujemy się tylko i wyłącznie sprzęgami. Zdajemy sobie sprawę z tego, że mamy przed sobą grono specjalistów. My również uważamy się za specjalistów w  naszej dziedzinie. W czasie całej historii firmy zdobyliśmy duże doświadczenie  na temat tego, jakie materiały powinny być użyte do sprzęgów. Mamy również informacje i wiedzę, w jakich warunkach atmosferycznych materiały będą najlepiej spełniać swoje funkcje. Wiemy, jak regenerować i naprawiać  sprzęgi.  To jest nasza branża, to jest nasz sektor – mówił w czasie konferencji Sebastian Bokkus, Menadżer ds. Jakości w Dellner.

Podczas konferencji doświadczeni konstruktorzy omawiali stan „anonimowych” sprzęgów, które firma Dellner otrzymała do renowacji w okresie ostatnich trzech lat. Okazało się, że nie poddawano ich szczegółowej renowacji, poszczególne sprzęgi były źle zamontowane, co prowadzi m.in. do przetarć materiału. Istotnym problem był np. brak standaryzacji w montowaniu czopów przez załogę, przez co uszkodzone zostają często nowe sprzęgi. Czopy i inne części nawet przez wiele lat nie są zabezpieczane smarem, w związku z tym tarcie jest zbyt duże i dochodzi np. do uszkodzeń panewki.  Pracownicy Dellner podkreślają, że zły stan techniczny systemów międzywagonowych i sprzęgów automatycznych może zagrażać bezpieczeństwu pasażerów. Firma Dellner zajmuje się naprawą systemów tego typu, a Centrum Serwisowe spółki  specjalizuje się między innymi w produkcji części zamiennych do systemów sprzęgania, co umożliwia sprawną renowację.

-Dellner prawdopodobnie podejmie kolejne inwestycje w Polsce, które umożliwią większy montaż. W tej chwili przenieśliśmy całą produkcję ze Szwecji do Polski. Obecnie  produkujemy tylko w Polsce. Teraz mamy nadzieję, że przeniesiemy także montaż, chociaż już w Polsce zajmujemy się montażem wielu projektów – mówi o przyszłości firmy prezes zarządu Dellner, Mirosław Len.
Po zakończeniu konferencji jej uczestnicy zostali zaproszeni do zwiedzenia hali produkcyjnej firmy Dellner Sp. z o.o., aby na własne oczy zobaczyć stan techniczny rozłożonych sprzęgów oraz możliwości produkcyjne zakładu.

Prelegenci podkreślali fakt, że celem konferencji nie było wytykanie błędów, lecz pokazanie ewidentnego stanu systemów sprzęgania, uświadomieni o znaczeniu utrzymania ich w dobrym stanie oraz o ich modernizacji. Jako pasażerowie miejmy nadzieję, że konferencja nie pozostanie bez echa i nie będziemy długo czekać na jej efekty.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5