Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina
Fot. Bartosz Szarszewskizdjęcie ilustracyjne
Pomimo tego, że na magistrali E59 między Poznaniem a Szczecinem są już odcinki linii, gdzie pociągi mogą kursować z prędkością 160 km/h, to parametrów tych nie wykorzystuje jedyny ekspres kursujący na tej linii. Mowa o EIC Chrobry.

Nasz czytelnik poinformował nas o ciekawostce związanej z wdrożeniem nowego rozkładu jazdy pociągów. Zwraca on uwagę, że od 10 grudnia pociągi Mewa, Podlasiak, Górski, Gałczyński i Osterwa, łączące Szczecin z Poznaniem, kursują po linii 351 pomiędzy Wronkami a Poznaniem z rozkładową prędkością 160 km/h, wykorzystując w tym celu lokomotywy EU160 lub zespoły trakcyjne ED160. Dzięki nowym przepisom taką prędkość mogą osiągać nawet w pojedynczej obsadzie. To też pierwszy namacalny efekt modernizacji tej linii.

– I tutaj pojawia się absurd: jedyny obecnie pociąg EIC na tej trasie, Chrobry, jedzie w obsłudze EP07 z prędkością 120 km/h, przez co ma on gorszy czas przejazdu, niż wymienione wyżej pociągi (które są zaledwie składami IC – dop. red.) Czyż to nie jest absurd? – pyta czytelnik i zauważa, że oferta EIC ze Szczecina do stolicy jest bardzo słaba, a Chrobry, na którego bilety mogą być nawet dwa razy droższe niż na pociągi IC i jedzie o najlepszej biznesowo godzinie, jedzie znacznie wolniej. – Pojawia się więc pytanie, za co tyle płacą pasażerowie? – pisze, a my zapytaliśmy o to PKP Intercity.

– Pociągi kursujące po linii 351 mają założoną prędkość rozkładową 160 km/h, natomiast z uwagi na obecny stan infrastruktury wykorzystują tę prędkość na krótkich odcinkach. To powoduje, że różnica czasu przejazdu pomiędzy taborem na 160 km/h a na 125 km/h jest minimalna. Po zakończeniu prac na linii 351 i dostosowaniu większości linii do prędkości 160 km/h PKP Intercity będzie dążyć do zapewnienia na wszystkich pociągach obsługi pojazdami trakcyjnymi pozwalającymi wykorzystać w pełni parametry zmodernizowanej infrastruktury – napisało PKP Intercity.

Chociaż czas przejazdu pociągów spółki, łączących Szczecin i Poznań a także Szczecin i Warszawę przez Poznań, poprawił się, to nadal daleki jest od atrakcyjnego. Temu problemowi przyjrzeliśmy się w artykule „Rozkład jazdy pociągów Warszawa – Szczecin wciąż będzie fatalny”.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

Infrastruktura

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 30 kwietnia 2024

EIC Chrobry nie przystanie w Łowiczu

Pasażer

EIC Chrobry nie przystanie w Łowiczu

Roman Czubiński 04 kwietnia 2024

Ekspres Chrobry do Szczecina pojedzie jeszcze wolniej

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

Infrastruktura

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 30 kwietnia 2024

EIC Chrobry nie przystanie w Łowiczu

Pasażer

EIC Chrobry nie przystanie w Łowiczu

Roman Czubiński 04 kwietnia 2024

Ekspres Chrobry do Szczecina pojedzie jeszcze wolniej

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5