Partnerzy serwisu:
Pasażer

EIC Chrobry nie przystanie w Łowiczu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
EIC Chrobry nie przystanie w Łowiczu
fot. PKP PLK
Raczej nie należy się spodziewać wyznaczenia dodatkowego postoju jedynego ekspresu Warszawa – Szczecin. Zmianę taką dla EIC „Chrobry” zaproponowała grupa mieszkańców Łowicza, poparta przez posłankę Lewicy Paulinę Matysiak. Przewoźnik zwraca uwagę, że na taki krok nie pozwala decyzja UTK, a ponadto istnieje już obsługujący Łowicz pociąg IC o zbliżonej porze.

Jak przekonują pomysłodawcy, popołudniowy kurs ekspresu z Warszawy mógłby służyć łowiczanom do codziennych powrotów z pracy. – Wspomniani mieszkańcy w większości pracują w Warszawie, dlatego dodatkowy postój tego pociągu w Łowiczu zdecydowanie ułatwiłby im powrót do domu, kiedy kończą swoją zmianę wcześniej niż o godzinie 16:00 – napisała posłanka w zapytaniu do resortu infrastruktury. Jej zdaniem związane z tym wydłużenie czasu przejazdu na całej trasie byłoby niewielkie. Parlamentarzystka jeszcze w styczniu proponowała wprowadzenie zatrzymania na stacji Łowicz Główny wraz z marcową korektą rozkładu jazdy, co jednak nie doszło do skutku.

Do Łowicza można dojechać „Zielonogórzaninem”

Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak w odpowiedzi na zapytanie odesłał do przewoźnika, który decyzje w sprawie komercyjnych pociągów EIC podejmuje samodzielnie. Rzecznik prasowy PKP Intercity Cezary Nowak uściśla, że możliwe miejsca zatrzymań EIC 1800/1 „Chrobry” są określone w decyzji Prezesa UTK o przyznaniu otwartego dostępu. Stacja Łowicz Główny nie figuruje na ich liście. – Ponadto PKP IC na pociągi kategorii EIC nie prowadzi sprzedaży biletów okresowych odcinkowych, w związku z czym przewidywane wymiany podróżnych nie uzasadniałyby wprowadzenia przedmiotowego postoju handlowego – dodaje Nowak.

Ewentualne wydłużenie czasu przejazdu przy postoju w stacji Łowicz Główny wyniosłoby, jego zdaniem, aż od 4 do 5 minut. Ani ta, ani inne zmiany w siatce zatrzymań „Chrobrego” nie są jednak obecnie planowane.

Wniosek mieszkańców Łowicza oraz posłanki wydaje się nieracjonalny także z powodu istnienia w rozkładzie jazdy PKP Intercity innego połączenia zaspokajającego potrzebę transportową, na jaką powołują się wnioskodawcy. EIC „Chrobry” wyrusza ze stacji początkowej (Warszawa Wschodnia) o 15.24. 10 minut później (15.34) odjeżdża z niej IC 17102 „Zielonogórzanin”, zatrzymujący się na tych samych stacjach w Warszawie (na których, za sprawą krótszego postoju na Dworcu Centralnym, różnice są nawet mniejsze). Dzięki gęstszej siatce postojów między stolicą a Kutnem pociąg ten zapewnia możliwość dostania się do Łowicza, do którego dociera o 16.41 (a także do Sochaczewa).

Najwolniejszy EIC wkrótce przyspieszy

– Dalekobieżne połączenia kolejowe w relacjach pomiędzy największymi miastami powinny mieć korzystne czasy przejazdu, a więc ograniczoną liczbę postojów. Dobre czasy przejazdu pozwolą na odbudowanie utraconych na czas inwestycji modernizacyjnych na liniach kolejowych potoków pasażerskich do Poznania i Szczecina oraz przyniosą poprawę oferty przewozowej na kolejne edycje rocznego rozkładu jazdy pociągów – czytamy ponadto w odpowiedzi z Ministerstwa Infrastruktury.

Tymczasem czas przejazdu zdecydowanie nie jest obecnie atutem „Chrobrego”. Jak pisaliśmy niedawno, jedyny ekspres łączący Warszawę ze Szczecinem jest paradoksalnie najwolniejszym z pociągów PKP Intercity na odcinku Poznań Główny – Szczecin Główny. Problemem były początkowo zbyt wolne lokomotywy, później zaś – niewystarczająca przepustowość modernizowanej linii (choć zdaniem zarządcy infrastruktury „Chrobry” mógłby jeździć szybciej nawet mimo trwających prac). Według zapowiedzi przewoźnika od 7 maja czas przejazdu EIC z Warszawy do Szczecina ma ulec skróceniu o 24 minuty, a w przeciwnym kierunku – o 16.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Zmiany w zarządach Kolei Mazowieckich i SKM po decyzjach w PKP SA

Prawo i polityka

Zmiany w zarządach Kolei Mazowieckich i SKM po decyzjach w PKP SA

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2024

Ekspres Chrobry do Szczecina pojedzie jeszcze wolniej

Pasażer

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Tabor i technika

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Michał Szymajda 29 grudnia 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Zmiany w zarządach Kolei Mazowieckich i SKM po decyzjach w PKP SA

Prawo i polityka

Zmiany w zarządach Kolei Mazowieckich i SKM po decyzjach w PKP SA

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2024

Ekspres Chrobry do Szczecina pojedzie jeszcze wolniej

Pasażer

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Tabor i technika

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Michał Szymajda 29 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5