Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Egipt: Trwają dostawy taboru Siemensa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Egipt: Trwają dostawy taboru Siemensa
fot. MSSiemens Desiro High Capacity
Do Egiptu trafił pierwszy elektryczny zespół trakcyjny Desiro High Capacity. W najbliższych latach Siemens dostarczy do tego kraju jeszcze 93 takie pojazdy, a także kilkadziesiąt składów dużych prędkości oraz lokomotyw. Jest to największa w historii Egiptu pojedyncza inwestycja w kolej.

Desiro High Capacity to częściowo piętrowy elektryczny zespół trakcyjny (człony sterownicze są w nim jednopoziomowe). Choć maksymalna liczba członów wynosi 6, Egipt zamówił jednostki w konfiguracji czteroczłonowej. Ich prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Pojazdy zaprojektowano tak, by zapewnić maksymalną efektywność energetyczną – według producenta związana z tym redukcja emisji gazów cieplarnianych może wynosić nawet 70%.

Pierwszy egzemplarz przywieziono do Aleksandrii drogą morską pod koniec września. Producent planował rozpoczęcie dostaw dopiero w przyszłym roku, jednak – jak twierdzi portal „Egypt Today” – dostawę przyspieszono na prośbę władz Egiptu. Politykom zależało bowiem na zademonstrowaniu nowoczesnego pociągu podczas targów logistycznych TransMEA 2023, które odbyły się na początku października w Kairze.

Zamówienie 94 Desiro High Capacity do ruchu regionalnego jest tylko częścią ogromnego kontraktu taborowego. Do obsługi połączeń dalekobieżnych Siemens dostarczy 41 ośmiowagonowych EZT dużej prędkości Velaro (przystosowanych do rozwijania prędkości 230 km/h), a do pociągów towarowych – również 41 lokomotyw elektrycznych Vectron. Wszystkie wymienione pojazdy mają być utrzymywane przez producenta przez 15 lat.

Jak pisaliśmy, wart ponad 8 miliardów dolarów (po rozszerzeniu zakresu w maju ubiegłego roku) kontrakt obejmuje nie tylko dostawę taboru, ale również budowę ok. 2000 km linii kolejowych dużych prędkości. Ich sieć ma połączyć 60 ośrodków biznesowych, przemysłowych i turystycznych w Egipcie, zamieszkanych łącznie przez 90% jego obywateli. Linia Aleksandria – Ain Sokhna ma liczyć ok. 660 km długości, trasa Kair – Abu Simbel – ok. 1100 km, a Luksor – Hurghada – ok. 225 km. Powstały w ten sposób od zera system kolei dużych prędkości będzie szóstym co do wielkości na świecie.

Siemens Mobility dostarczy i zainstaluje na nich system sygnalizacji oparty na ETCS poziomu 2, a także system zasilania. Od tego samego producenta będą pochodziły produkty i platformy cyfrowe, mające optymalizować działanie pociągów, infrastruktury kolejowej i podsystemów w całej sieci. Jedna z nich – aplikacja Railigent – zostanie wykorzystana do kompleksowego zarządzania infrastrukturą i jej utrzymaniem w celu maksymalizowania dostępności. Całości dopełni budowa i wyposażenie ośmiu obiektów utrzymania taboru.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

Biznes

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

jm, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2024

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

Tabor i technika

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

inf. pras. Siemens Mobility 11 grudnia 2023

Siemens Mobility zwiększył przychody w 2023 roku

Biznes

Beacon Rail zamawia 10 lokomotyw Vectron od Siemensa

Tabor i technika

Beacon Rail zamawia 10 lokomotyw Vectron od Siemensa

inf. pras. Siemens Mobility 10 listopada 2023

Mireo w Polsce? Siemens Mobility: Zakup się opłaci

Tabor i technika

Mireo w Polsce? Siemens Mobility: Zakup się opłaci

Łukasz Malinowski, współpraca: Kasper Fiszer 07 listopada 2023

Zobacz również:

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

Biznes

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

jm, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2024

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

Tabor i technika

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

inf. pras. Siemens Mobility 11 grudnia 2023

Siemens Mobility zwiększył przychody w 2023 roku

Biznes

Beacon Rail zamawia 10 lokomotyw Vectron od Siemensa

Tabor i technika

Beacon Rail zamawia 10 lokomotyw Vectron od Siemensa

inf. pras. Siemens Mobility 10 listopada 2023

Mireo w Polsce? Siemens Mobility: Zakup się opłaci

Tabor i technika

Mireo w Polsce? Siemens Mobility: Zakup się opłaci

Łukasz Malinowski, współpraca: Kasper Fiszer 07 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5