PKP Intercity udostępniło nowe udogodnienie dla pasażerów kupujących bilety za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży. Od teraz każdy klient korzystający z internetowego systemu, może wybierać pomiędzy tradycyjną fakturę papierową na nowoczesną e-fakturę.
Wystarczy, że pasażer w formularzu rejestracyjnym wybierze opcję otrzymywania faktur drogą elektroniczną, a po każdej transakcji na swoim internetowym koncie będzie mógł pobrać fakturę w formacie PDF. A nawet jeśli zapomni poprosić o fakturę podczas zakupu biletu, w ciągu 7 dni od dokonania transakcji będzie miał możliwość wygenerowania jej z poziomu swojego konta. Dodatkowo, przewoźnik zmienił zasady wprowadzania danych do wystawienia faktury - dane nabywcy można wprowadzić raz i zapisać, wpisywać za każdym razem, bądź też w przypadku gdy zostały zapamiętane - edytować przed pobraniem każdej kolejnej faktury.
Kolejne udogodnienia pojawiły się w formularzu rejestracyjnym. Od tej pory klient będzie mógł posługiwać się swoim adresem email jako loginem, a podczas rejestracji nie będzie zobligowany do podawania adresu zamieszkania.
- Wdrożenie modułu e-faktury to wyższy komfort zakupu biletów internetowych. Nowe rozwiązanie to przede wszystkim koniec czekania na listonosza, możliwość dostępu do dokumentów z dowolnego miejsca a także obniżenie kosztów związanych z dystrybucją papierowych wersji dokumentów – powiedziała Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.
Podróżujący z PKP Intercity mogą kupować bilety na połączenia krajowe przez dowolne przenośne urządzenie mające dostęp do sieci internetowej, bez konieczności drukowania blankietu biletowego. Elektroniczny bilet wystarczy zapisać na dowolnym urządzeniu mobilnym, a podczas kontroli konduktor sczytuje kod biletu z ekranu smartfona, laptopa czy tabletu. Dzięki temu pasażerowie nie tylko unikają kolejek, ale mogą kupić bilet w każdym miejscu i o każdej porze.