Partnerzy serwisu:

Edynburg: Jak system tramwajowy stanął z powodu hamburgera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jd, Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

Edynburg: Jak system tramwajowy stanął z powodu hamburgera
Szkoci uczą się tramwaju. W Edynburgu trwają właśnie testy przywróconego kosztem 776 mln funtów systemu linii tramwajowych i nie są łatwe, bo kierowcy wciąż zachowują się tak, jakby tramwaju nie było.

W zeszłym tygodniu testy planowanego od ponad dekady i wybudowanego za ogromne pieniądze systemu zostały zatrzymane na ponad 10 minut. Tramwaj nie mógł ruszyć, bo na jego drodze zaparkowała taksówka. Kierująca nią kobieta wyskoczyła po hamburgera do pobliskiego McDonalda. Gdy zorientowała się, że zaparkowała w sposób uniemożliwiający jazdę, odjechała.

Zaparkowała po drugiej stronie ulicy. Na torze tramwajowym w przeciwną stronę. Z taksówkarki śmieją się brytyjskie tabloidy. Zdjęcie stało się znane, gdy trafiło na stronę „Edinburgh’s Worst Drivers” („Najgorsi Kierowcy w Edynburgu”). Ale władzom miasta nie jest do śmiechu. Złożyły oficjalną skargę w firmie taksówkowej. Mają problem bo to już trzeci taki przypadek w ostatnich miesiącach, gdy tramwaj stoi z powodu nonszalancji kierowców.

W Edynburgu tramwaje jeździły od 1871 r. Linie zlikwidowano w połowie lat 50–tych, ale na przełomie lat 80–tych i 90–tych zaczęto rozważać przywrócenie tego środka transportu w mieście. Na początku ubiegłej dekady powstały plany budowy sieci trzech linii. Szkocki parlament zaakceptował projekt w 2006 r. Budowa ruszyła rok później, choć co chwila targały nią perturbacje związane z kryzysem finansowym i dyskusjami politycznymi, bo w poszukiwaniu budżetowych oszczędności zwykle pierwszą inwestycją, z której opozycja proponowała zrezygnować, był właśnie tramwaj. Ostatecznie poślizg w budowie sięgnął 2,5 roku, a budżet, początkowo szacowany na 498 mln funtów, sięgnął 776 mln funtów.

Ostatecznie linia, która ruszy w maju, ma mieć 14 km, 16 przystanków i łaczy lotnisko z centrum miasta (przystanek York Place). 27 pojazdów o długości 42,8 m, wyprodukowanych przez hiszpańską firmę CAF, ma jeździć co 7,5 min, a przejazd całej trasy będzie trwał nieco ponad pół godziny. Tory są częściowo wydzielone, a częściowo zatopione w jezdni.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5