Dwa pierwsze, zmodernizowane przez ZNTK Mińsk Mazowieckie ED74, wbrew ostatnim deklaracjom ministerstwa infrastruktury, wyjadą na trasy od pierwszego dnia obowiązywania rozkładu jazdy 2021/2022.
Jeszcze kilka tygodni temu Ministerstwo Infrastruktury informowało,
że odbiory ED74 zaplanowane są na styczeń. Dziś już wiemy, że eksploatacja nadzorowana, z pasażerami na pokładzie, będzie miała miejsce już od 12 grudnia. Do tego, będzie się odbywać na trasie, na której nie planowano użycia ED74.
– Proces odbioru pojazdów ED 74 po modernizacji został zaplanowany dwuetapowo – w pierwszej kolejności po odbiorach fabrycznych składy będą funkcjonowały w ramach tzw. eksploatacji obserwowanej z pasażerami, podczas której na pokładzie producenci zapewnią całodobowe wsparcie techniczne. W ramach właśnie tego pierwszego etapu ED 74 zostaną skierowane do obsługi połączeń na trasie Wrocław – Przemyśl – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
Ta trasa nie była pierwotnie planowana dla tego typu pojazdów.
Przedstawicielka operatora zaznacza, że dzięki temu możliwe będzie potwierdzenie w warunkach eksploatacyjnych zastosowanych rozwiązań bądź ewentualne wprowadzenie niezbędnych usprawnień w pojeździe przed drugim etapem, który rozpocznie się w raz z odbiorem końcowym, kiedy pojazdy będą już kierowane regularnie do obsługi połączeń w ramach obowiązującego rozkładu jazdy.
Według niepotwierdzonych jeszcze informacji „Edyty” mają obsługiwać poranny pociąg IC6300 Wyspiański odjeżdżający z Wrocławia o 6:03 oraz IC 3602 Siemiradzki, który z Przemyśla odjeżdża o 13:54. Pociągi pojadą najkrótszą trasą przez Kraków i Katowice.
Więcej zdjęć zmodernizowanych ED74
można zobaczyć tutaj.