13 grudnia dwa zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne ED74 w trakcji podwójnej obsługiwały połączenie z Wrocławia do Przemyśla (IC Wyspiański) i z Przemyśla do Wrocławia (IC Siemiradzki). 11 stycznia pojazdy zakończyły pierwszy etap eksploatacji nadzorowanej i wróciły do producenta – ZNTK Mińsk Mazowiecki.
– Pojazdy ED74 o numerach 003 oraz 004 zakończyły przewidziany umową okres eksploatacji obserwowanej. Oba składy każdego dnia planowo realizowały założony rozkład jazdy. Miała miejsce jedna podmiana jednostki na skład wagonowy ze względu na realizację planowanych wcześniej czynności utrzymaniowych ze strony konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pesa Bydgoszcz – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity. Zgodnie z planem pojazdy ED74 powinny powrócić do realizacji połączeń rozkładowych jeszcze w tym miesiącu.
– Umowa przewidywała jazdy obserwowane wyłącznie dwóch pierwszych składów o numerach 003 i 004. Wszystkie wypracowane rozwiązania będę zastosowane w kolejnych, modernizowanych jednostkach. Zgodnie z harmonogramem umowy kolejne pojazdy powinny pojawiać się we flocie PKP Intercity w drugiej połowie 2022 r. Wykonawca realizuje obecnie modernizację sześciu kolejnych jednostek – wyczerpująco pisze spółka. Dobrze o zmodernizowanych pojazdach wypowiada się Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity odpowiedzialny za sprawy techniczne.
– Nie ma z nimi żadnych większych problemów. Są, drobne usterki, które nazwałbym chorobami wieku dziecięcego, ale nie dzieje się z nimi nic poważnego. Po modernizacji to bardzo przyjemny pojazd, lepiej przygotowany do przewozów dalekobieżnych – powiedział Jarosław Oniszczuk.
Więcej zdjęć pojazdu
można obejrzeć tutaj. O naszej podróży zmodernizowanym pojazdem
przeczytacie tutaj.