Sposób obsługi trasy Kraków – Zakopane przez PKP Intercity może ulec zmianie. Zamiast pociągów dalekobieżnych w długich relacjach, na linii mogą zacząć dominować krótkie i częste, wahadłowe kursy do stolicy Małopolski, obsługiwane zespołami ED74. Docelowo rozkład jazdy ma nabrać charakteru cyklicznego – ujawnia PKP PLK.
Zarządca infrastruktury i narodowy przewoźnik dalekobieżny opracowują nową ofertę dla kolejowej „Zakopianki” w ścisłym porozumieniu. Główny cel to osiągnięcie lepszego efektu inwestycji dla pasażerów. – Jak dotąd zainwestowaliśmy w modernizację „Zakopianki” ponad 1,5 mld zł, a oferta ani drgnęła – ocenił członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji Marcin Mochocki.
W myśl wstępnych zamierzeń tabor przewoźnika „nienadający się do podróży dalekobieżnych” (chodzi o zmodernizowane EZT ED74) ma być skierowany na krótkie odcinki dowozowe do większych węzłów. Takim właśnie połączeniem ma stać się trasa Kraków – Zakopane. – Pociągi do Zakopanego nie muszą jeździć przez cały kraj – za to docelowo wskazany byłby ruch cykliczny – zadeklarował Mochocki. Przesiadki na pociągi jadące dalej w głąb kraju miałyby odbywać się w Krakowie – można domyślać się, że byłyby one skomunikowane z kursami wahadłowymi, być może nawet przy jednym peronie.
Niezależnie od tego PKP PLK zamierza nadal optymalizować parametry trasy na całej długości. – Dziś geometria linii nie jest wykorzystana. W wielu miejscach możliwa byłaby prędkość ponad 100 km/h, a pociągi jeżdżą zaledwie 80 km/h – stwierdził członek zarządu spółki. Po spodziewanej na wrzesień nowelizacji rozporządzenia w sprawie przejazdów na wielu skrzyżowaniach z drogami ma też być zdjęte ograniczenie do 20 km/h.
Efektem ma być czas jazdy najszybszych pociągów rzędu godziny i 50 minut. Jak zaznaczyli przedstawiciele zarządcy infrastruktury – połączeń takich ma być więcej, niż jedno. Więcej szczegółów nowej siatki PKP Intercity poznamy w najbliższych tygodniach.
Wysłaliśmy do przewoźnika pytania w tej sprawie. Przedstawiciele PKP Intercity wypowiadają się jednak na temat opisywanego planu zdecydowanie mniej chętnie. - PKP Intercity jest w stałym kontakcie z Ministerstwem Infrastruktury w sprawie kształtowania oferty przewozowej. Spółka na bieżąco będzie obserwować zainteresowanie tegoroczną ofertą wakacyjną, w tym popularnością pociągu TLK Lubomirski na odcinku Kraków - Zakopane. O finalnym kształcie rozkładu na sezon 2024/2025 będziemy informować jesienią - to cała treść wiadomości, którą otrzymaliśmy od Anny Zakrzewskiej z zespołu prasowego spółki.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.